۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۴۴۴۴
مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی:
مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازه‌های بزرگ ساختمانی در استان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند، گفت: در این زمینه آذربایجان شرقی به عنوان یکی از اولین استان‌ها زیرساخت لازم برای اجرای این موضوع را فراهم کرده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جهانسری ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد پدافند غیر عامل استان  با اشاره به اینکه ساختار پدافند غیر عامل استان به صورت کامل در کارگروه‌های 11 گانه شکل یافته است اظهار داشت: بیشترین تمرکز پدافند غیر عامل در استان بر روی قرارگاه‌های پدافندغیرعامل سایبری و زیستی است که اقدامات ارزشمندی نیز در این حوزه اجرا شده است.

وی همت مسئولین در استان برای توجه ویژه به پدافند غیرعامل را مورد تاکید قرار داد و افزود: هر سازمانی به دلیل نبود بودجه، «امنیت سایبری» را تأمین نکند، این قابل قبول نیست.

مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه به صورت رندومی سازمان‌ها در حوزه امنیت سایبری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: نظارت‌ها آغاز شده، ضمن اینکه در سال 95 و 96 در بخش امنیت سایبری با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه استان اعتباراتی مصوب و ابلاغ شده است.

جهانسری با بیان اینکه سازه‌های بزرگ ساختمانی از جمله، سد، پل و ساختمان‌ها در استان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند، گفت: در این زمینه آذربایجان شرقی به عنوان یکی از اولین استان‌ها زیرساخت لازم برای اجرای این موضوع را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز به دلیل امنیت حاصل از خون شهدای انقلاب اسلامی، دشمن جرات حمله مستقیم فیزیکی به کشور را ندارد، خاطر نشان کرد: استکبار با شگردهای جدید تلاش می‌کند به کشور ضربه بزند که به همین دلیل پدافندغیرعامل بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی با اشاره به آموزش بیش از 3 هزار مدیر مدرسه در موضوع پدافند غیرعامل، تصریح کرد: 1500 معلم نیز برای این موضوع آموزش دیده و محتوا سازی و غنی سازی شد.

جهانسری در پایان تاکید کرد: در حوزه سایبری به دلیل مصرف کننده بودن و وارداتی بودن موضوع، مشکلات زیادی داریم که باید در این زمینه نیز برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر