۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۴۴۴۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: اگر امروز آرامشی در کشور حاکم است به همت قدرت و پشتیبانی نظامی نیروهای امنیتی و نظامی است.
حمد جهانسری روز دوشنبه در دیدار مسئولان پدافند غیرعامل استان با امام جمعه تبریز افزود: آرامش و امنیت هرجامعه صلح و ثبات را به دنبال دارد و اقتصاد کشور نیز در سایه امنیت کشور رونق می یابد.
وی با اشاره به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: اگر مولفه قدرت در کشور وجود نداشت به طور حتم کشور مورد حمله دشمنان قرار می گرفت.
جهانسری افزود: گفتمان سازی پدافند غیرعامل در جامعه از ضروریات امروز کشور است و اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع وجود دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی افزود: امروز بین سه قوه هماهنگی های لازم وجود دارد و هرسه قوه نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل بسیار حساس هستند.
وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی دو قرارگاه زیستی و سایبری و 11 کارگروه تخصصی فعال هستند.
جهانسری گفت: در موضوع سایبری تمامی دستگاه های دولتی استان مورد بازدید قرار گرفته و در خصوص نحوه نگهداری اطلاعات سازمانی و امنیت سیستم های سازمانی آگاهسازی شده اند.
وی اضافه کرد: در بخش کالبدی که بر زیرساخت ها تاکید دارد نیز اقدامات مهمی دراین استان انجام شده و برای بیش از 300 شرکت عمرانی و ساختمان ساز اموزش های لازم ارائه شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان نظام امروز با شگردهای جدید جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند گفت: برای مقابله با نفوذ دشمنان آگاهسازی جوانان1500 معلم در استان مورد آموزش قرار گرفته اند.
جهانسری تاکید کرد: فضای سایبری حد و مرز ندارد و باید اقشار مختلف جامعه را نسبت به تهدیدات آن آگاه کنیم.
دبیر قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه تمامی مخاطرات در استان رصد شد، گفت: قرارگاه زیستی از آمادگی کامل برای مقابله با تهدادیدات برخوردار است.
محمد حسین صومی افزود: در قرارگاه زیستی تمام تلاش خود را برای رصد مخاطرات، پیشگیری، پایش و مداخله انجام می دهیم.
وی ادامه داد: در این قرارگاه علاوه بر توجه بر انسان ها هر موردی که اقتصاد جامعه را تهدید کند رصد می شود.
صومی اظهار کرد: طغیان قابل پیش گویی نیست و هر آن امکان وجود دارد که اتفاق بیافتد و باید هرلحظه آماده مقابله با آن باشیم.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای مقابله با تمامی مخاطرات انجام شده و توانمند سازی دستگاه ها به همراه اقشار مختلف جامعه موضوع اصلی و مورد توجه است.
وی با اشاره به بیماری آنفلوانزا که سال گذشته موجب ایجاد نگرانی درجامعه شده بود ادامه داد: امسال به صورت شبانه روزی سرماخوردگی ها مورد رصد کامل قرار دارد و هر شش ساعت گزارش کامل به قرارگاه ارایه می شود.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال برهم زدن آرامش روانی مردم هستند تاکید کرد: سلامت روانی مردم از موضوعات مهمی است که باید تامین شود و تمهیدات لازم با اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوعات انجام شده است.
وی گفت: قرارگاه زیستی استان با تمام توان برای مقابله با تهدیدات و مخابرات فعالیت می کند و اگر اتفاقی رخ دهد بلافاصله وارد عمل خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر