۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۳۳
وزیر کشور در پنجمین همایش ملی پدافند غیرعامل:
رحمانی فضلی در پنجمین همایش پدافند غیرعامل که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، سخنرانی کرد. وزیر کشور در خصوص حفظ امنیت مردم توسط پدافند غیرعامل گفت: اقدامات و مجوعه کارهایی که در حوزه پدافند غیرعامل صورت میگیرد با برنامه ریزی است که مهمترین مسئله ، ایجاد امنیت پایدار برای توسعه است؛ که در نبود امنیت، توسعه امکان پذیر نیست.

رحمانی فضلی در پنجمین همایش پدافند غیرعامل که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، سخنرانی کرد. وزیر کشور در خصوص حفظ امنیت مردم توسط پدافند غیرعامل  گفت: اقدامات و مجوعه کارهایی که در حوزه پدافند غیرعامل صورت میگیرد با برنامه ریزی است که مهمترین مسئله ، ایجاد امنیت پایدار برای توسعه است؛ که در نبود امنیت، توسعه امکان پذیر نمی باشد.
وی ادامه داد امنیت پایدار در کشور ، بر اساس مردم صورت میگیرد و ما امنیت را برای مردم و همراه با مردم میخواهیم. 
هرچقدر در حوزه امنیت و ایجاد دفاع از کشور با ثبات و قدرت بیشتری حرکت کنیم، تهدیدات علیه کشور را خنثی خواهیم کرد که تبلیغات ، مانورها و تجهیزات مهمترین نشان قدرت ملی کشور است. 
وزیر کشور گفت: دفاع بر اساس تهدیدات صورت گرفته تعریف میشود که دارای دو حوزه نرم افزاری که مباحث کلی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .... را شامل میشود و دیگر بخش آن سخت افزاری را که شامل سازه ها، ساختمان ها، راهکاری توسعه کشور است را در برمیگیرد.
رحمانی فضلی با تاکید بر حوزه های وسیع پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل دامنه گسترده ای دارد و وظیفه اصلی این سازمان سیاست گذاری، نظارت و فعالیت های راهبردی است که سایر ارگان ها تحت نظارت سازمان پدافند غیرعامل و با همکاری این سازمان برای ایجاد امنیت تلاش کنند.
وی ادامه داد: مهمترین فعالیت این سازمان شناسایی و مقابله با تهدیدات برای حفظ امنیت و رضایت مردم باید انجام گیرد.
وزیر کشور با عوامل ایجاد کنند اختلال در امنیت ملی گفت: فقر ها، حاشیه نشینی، هجمه های فرهنگی و ... در سطح جامعه و در بخش نرم افزاری سطح کشوری مهمترین عوامل مخل در امنیت است که باید سازمان پدافندغیرعامل به سازمان های مرتبط به این هشدار دهد.
وی ادامه داد: در حوزه ی نرم افزاری سطح کشور که بسیار مهم است ، نیازمند کمک اهالی دانش و پژوهش هستیم. علم و پدافند در یک حوزه قرار دارند و باید همواره از تهدیدات یک گام جلو تر باشند تا با شناسایی تهدیدات از طریق پدافند ، مصون سازی را توسط علم در تمام سطوح جامعه ایجاد کند.
رحمانی فضلی با تاکید بر شناسایی تهدیدات گفت: عزم و مقاومت در سطح کشور را باید افزایش دهیم و قادر به شناسایی به موغع تهدیدات باشیم . بر اساس اولویت بندی تهدیدات امروزی ، اقتصاد در نخستین رده قرار میگیرد که با وجود آمار بالای نرخ بیکاری، نواسات قیمت نفت، چالش های دیگر مالی ابزاری در دست دشمن است و باید پدافند غیرعامل در کنار دولت برای مصون سازی تلاش کند. 
وزیر کشور در ادامه گفت: مهمترین فعالیت دیگر، تثبیت باور های مردمی است ، چرا که امروزه در کشورهایی که جنگ های نظامی در حال وقوع است ، جهل و نبود باور های عمیق دینی و فقر از مهمترین عوامل جنگ است. به همین دلیل سازمان پدافند غیرعامل و سازمان های مرتبط باید با دیدگاه مناسب در وحدت و انسجام، باور عمیق دینی ، رونق اقتصادی و نیز امید به آینده تلاش کنند.
وی در پایان سخنان خود گفت: دخالت های دشمن در امور داخلی کشور، به دلیل جزیره امنی است که ایران با قدرت دفاعی ایجاد کرده است اما باید با استفاده از هوشیاری، استفاده از تکنولوژی و تئوری های جنگی ، اهداف دشمن را در تمام زمینه ها شناسایی و این سازمان ، مصون سازی های لازم را ایجاد کند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر