۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۲۴۴۱۴
امام جمعه تبریز با بیان اینکه تامین امنیت روانی مولفه اصلی پدافند غیرعامل است، گفت: این امنیت برای مقابله با تهدیدهای دشمنان باید از طریق اطلاع رسانی عملکرد پدافند غیرعامل توسط رسانه ها برقرار شود
به گزارش پایداری ملی، آیت الله محسن مجتهد شبستری روز دوشنبه در دیدار با مسئولان پدافند غیرعامل استان افزود: در زمان کنونی امنیت فیزیکی کشور با وجود نیروهای نظامی و انتظامی برقرار بوده و دشمنان جرات حمله را ندارند.
وی اظهار کرد: پیشگیری همیشه مقدم بر درمان بوده و اگر در جامعه مسئولان نسبت به این امر توجه کنند، می توانند با تهدیدها و حملات دشمنان مقابله کنند.
امام جمعه تبریز یادآور شد: در حکومت اسلامی باید به مسائل پدافند غیرعامل بیشتر از سایر جوامع توجه شود چرا که اسلام به آینده نگری تاکید دارد.
آیت الله شبستری ادامه داد: دشمنان اسلام بخشی از کینه ها و دشمنی های خود را به نمایش می گذارند ولی آنچه در باطن آن ها نهفته است بالاتر از آن است.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی با تمام توان و ابزارها برای جنگ نرم با اسلام و نظام اسلامی وارد عمل شده است، گفت: اگر جنگ بر سر آب و خاک باشد می توان با مذاکره و گفتمان آن را متوقف کرد ولی دشمن در خصوص خصومت بر سر آرمان ها و ارزش ها حاضر به قبول آرمان ها و ارزش های دینی ما نیست.
به گزارش ایرنا، امام جمعه تبریز یادآوری کرد: اکنون دشمن با تمام توان از فضای مجازی گرفته تا تحریم های اقتصادی در صدد اسلام ستیزی بوده و ما آنطور که باید نتوانسته ایم با آن ها مقابله کنیم.
آیت الله شبستری، افزود: دشمنان با ایجاد جنگ روانی کاه را به کوه تبدیل می کنند و با ایجاد شایعات بی اساس و جعلی در فضای مجازی، بدنبال جنگ روانی در کشور هستند و پدافند غیر عامل برای مقابله با آن بسیار مهم است.
وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص حوادث طبیعی نیز تدابیر لازم از سوی دستگاه های مسئول مانند شهرداری و نظام مهندسی باید پیش بینی شود.
آیت الله شبستری با تاکید بر عدم صدور مجوز در مناطق دارای گسل و مخاطره آمیز افزود: پدافند غیرعامل مانند پدافند عامل که هر لحظه در آماده باش کامل بوده باید در حوزه های مختلف فرهنگی، زیستی، اجتماعی، اقتصادی، سایبری و کاربردی در آماده باش کامل باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر