۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۴۴۰۶
سردار جلالی در همایش هفته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:
سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: نفوذ در فضاي سايبري، رسانه هاي سنتي را به عقب زده است. امروزه در فضاي مجازي امكان ارتباط فرد با فرد ، فرد با اجتماع ايجاد شده است و كشورهايي كه از سرويس هاي زيرساخت به درستي استفاده كنند و تهديد ها را شناسايي كنند ، پيشرفت خواهند كرد .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: نفوذ در فضاي سايبري، رسانه هاي سنتي را به عقب زده است. امروزه در فضاي مجازي امكان ارتباط فرد با فرد ، فرد با اجتماع ايجاد شده است و كشورهايي كه از سرويس هاي زيرساخت به درستي استفاده كنند و تهديد ها را شناسايي كنند ، پيشرفت خواهند كرد .
وي ادامه داد : در تلفيق حوزه هاي سايبري با ديگر حوزه ها عاملي شده است تا ارتش سايبري در ديگر كشورها ايجاد شود. يعني ارتش هاي نظامي با قابليت سايبري هستند و به همين منظور است كه امريكا طي چند ماه گذشته فرمانده ارتش سايبري خود را منصوب كرده است .
سردار جلالي در خصوص زيرساخت هاي سايبري عنوان كرد: زيرساخت هاي امروز ، وابسته به حوزه سايبري است و اين يعني زير ساختِ زيرساخت و زير ساخت حياتي كشور ما نيز، سايبري است.
وي ادامه داد : زيرساخت سايبري كنترل كننده ديگر حوزه هاست و به همين دليل تهديدات نيز اهميت بيشتري پيدا ميكنند. ايران ممكن است در برهه زماني اكنون كه در حال پيشرفت حوزه سايبري است با نقاط ضعفي نيز رو به رو باشد اما تلاش ما اين است كه حداكثر توان خود را براي حذف تهديدات و ايجاد مصون سازي ها به كار ببريم .
جلالي در خصوص حوزه هاي تهديد سايبري عنوان كرد: تهديد هاي حوزه سايبري ميتواند نظام اقتصادي، نظامي و ... را در برگيرد و مخاطرات سنگيني را براي كشور به ارمغان آورد.
وي تاكيد داشت : براي مصون سازي و دفاع ايجاد شده بر حوزه سايبري ما بر نام دفاع وزارت ارتباطات و فناوري تاكيد داريم تا بر رويكرد دفاعي اين سازمان تاكيد كنيم. زيرا تهديدات از لايه هاي نظامي عبور كرده و در لايه هاي تركيبي و با قدرت تغييرات هر روزه ايجاد ميشود.
جلالي در خصوص تهديدات هاي زيرساخت ها گفت: امروزه هر زير ساخت داراي لايه هاي متعددي است كه دشمن با بررسي و شناسايي اهداف هر لايه، آن ها را مورد حمله قرار ميدهد . اين بحث توسط يك مقاله در نيويورك تاميز نيز منتشر شد و ميتوان به مثال نشست هاي ٥+١ و همكاري ايران با نيروهاي قدس اشاره كرد.
جلالي ادامه داد : هدف امريكا و ديگر دشمنان ميتواند شركت هاي وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري و يا خود وزارتخانه باشد ، به همين دليل ما بر مصون سازي و دفاع تاكيد داريم .
سردار جلالي اساسي ترين فعاليت در حوزه سايبري را افزايش سطح كاركرد عنوان كرد و گفت : پدافندي ترين فعاليت وزارت ارتباطات و فناوري ملي كردن شبكه اطلاعات است تا از اين طريق سطح كاركرد را افزايش دهيم. 
وي در ادامه عنوان كرد: ما بايد در حوزه سايبري ميزان وابستگي خود را كاهش دهيم تا در صورت وقوع تحريم سايبري از ساير كشور ها، بتوانيم امور جاري كشور را انجام دهيم. 
رويكرد ديگر اين اقدام افزايش سرعت انتقال است، يعني خدمات سايبري با هاست هاي داخلي با سرعت بيشتري بارگذاري و منتقل شوند. 
وي در خصوص اينترنت گفت : مثل اينترنت همانند اقيانوس است كه ماموظف هستيم در اقيانوس براي خود يك دريا ايجاد كنيم ، هم زيرساخت هاي خود را در شرايط بحران مصون سازي كنيم و هم محدوديت استفاده نداشته باشيم . جلالي گفت : اين وزارتخانه بايد زيرساختهاي حياتي، حساس و مهم را ايجاد كند و هاست هاي خارج را حذف کند و راه هاي ورودي از خارج را كاهش دهد همانند كشور كره جنوبي.
وی ادامه داد : در حالت ايجاد شبكه ارتباطات ملي، قادر خواهيم بود در صورت وقوع بحران، مديريت بحران كنيم و در برابر تهديدات نيز مصون سازي هاي مرتبط را ايجاد كنيم .

سردار جلالي با اشاره به پادويش ، يك برم افزار كاملا بومي گفت : نيويورك تايمز نوشته است كه امريكايي ها با ايمپيلنت هايي از طريق نرم افزار هاي خارجي كه در حوزه سايبري كشور انجام داده اند ، به راحتي به اطلاعات و نيز تخريب اطلاعات دسترسي دارند .  قطعا اين ساختار در ايران نيز رخ داده است و اعتماد به نرم افزار هاي خارجي كاملا خطاست.

رئيس سازمان پدافند غير عامل در پايان سخنان خود تاكيد كرد : با حمايت و راهبرد كالاهاي داخلي و نرم افزار هاي بومي، بايد از به سرقت رفتن اطلاعات جلوگيري كنيم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر