۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۴۴۰۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: فرهنگ سازی و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در این استان نیازمند حمایت مسئولان و اعتبارات کافی است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ایرج کارخایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران، اعتبار موجود این اداره کل را ناچیز دانست و افزود: با تامین اعتبارات ملی و حمایت های استانی می توان در آگاه سازی بخشی مردم نسبت به پدافند غیرعامل و شناسایی تهدیدات ،طبقه بندی و اولویت دار گام برداشت.
وی با بیان این که هدف از انتشار و آگاهی بخشی پدافند غیرعامل حفظ عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: مصون سازی کشور از تهدیدات و گفتمان سازی پدافند غیرعامل از برنامه های اولویت دار این اداره کل است.
کارخایی صرف هزینه در اداره کل پدافند غیرعامل را سرمایه گذاری دانست و گفت : این اعتبار در واقع برای آگاهی بخشی مردم از بخش پدافند غیر عامل هزینه می شود.

وی کاهش آسیب پذیری ها ، ارتقای پایداری ملی و تحلیل مدیریت بحران از مجموعه اقدامات مهم پدافند غیرعامل در سطح کلان برشمرد و گفت : هفته پدافند غیرعامل فرصتی ارزشمند در جهت فرهنگ سازی و شناخت مردم نسبت به این اقدام دفاعی در کشور است.
کارخایی با اشاره به شرکت بیش از 2 هزار دانش آموز در مسابقه فرهنگی آموزشی پدافند غیرعامل در این هفته ، تصریح کرد: آموزش تهدیدات سایبری و شبکه های اجتماعی به دانش آموزان از برنامه های مهم در گرامی داشت هفته پدافند غیرعامل است.
وی ادامه داد : بیش از 300 نفر از والدین دانش آموزان در شهرستان مهدیشهر همزمان با هفته پدافند غیر عامل مهم ترین نکات آموزشی در زمینه شبکه های مجازی و سایبری را فرا می گیرند.
کارخایی صبحگاه مشترک و رزمایش دانش آموزی روز چهارشنبه با حضور استاندار سمنان در یکی از مدارس شهرستان سمنان را از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان داشت : انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در زمینه افزایش شناخت و آموزش پدافند غیرعامل به دانش آموزان و والدینشان از مهم ترین اقدامات این اداره کل در چند ماه گذشته بوده است.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیر مسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، ادامه فعالیت های ضروری ، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید و اقدامات نظامی دشمن می شود.
در تقویم جمهوری اسلامی دوم تا هشتم آبانماه هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر