۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۲۴۳۹۶
مدیرکل پدافند غیرعامل کرمانشاه:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه، با تاکید براینکه هدف پدافند، برقراری سلامت و امنیت آحاد جامعه است، گفت: آموزش و اطلاع رسانی حرف نخست پدافند غیرعامل است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه معرفی شود.
به گزارش خبرنگار پايداري ملي، مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه، با تاکید براینکه هدف پدافند، برقراری سلامت و امنیت آحاد جامعه است، گفت: آموزش و اطلاع رسانی حرف نخست پدافند غیرعامل است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه معرفی شود.

 "کیومرث رشیدی" در نشست خبری با اشاره به هفته پدافند از دوم تا هشتم آبان اظهار کرد: در این هفته چند همایش و رزمایش در استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی ادامه داد: برای برقراری این هدف، پدافند در قالب هرگونه اقدام غیرمسلحانه در راستای افزایش قدرت بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری است به گونه ای که مردم همچنان به زندگی عادی خود ادامه دهند.

وی از مصون سازی کشور با عمل انقلابی، جهاد کبیر و مقابله با نفوذ دشمن به عنوان شعار امسال هفته پدافند یاد کرد و افزود: این شعار براساس فرمایش مقام معظم رهبری تنظیم شده است.

رشیدی اظهار کرد: به بیان دیگر در صورت بروز بحران، پدافند مدیریت آن را تسهیل می کند و در جهت رفع مشکلات، یکی پس از دیگری مبادرت می ورزد.

وی با بیان اینکه پدافند عامل از وابستگی شدید با پدافند غیرعامل برخوردار است، اظهار کرد: همه ملت ها، خواهان سلامت و امنیت جامعه هستند لذا باید برنامه هایی فراهم شود تا این مهم به دست فراموشی سپرده نشود.

به گفته وی، پدافند عامل جریانی موقت و پدافند غیرعامل حرکتی همیشگی و پایدار است و پدافند غیرعامل دارای یک قرارگاه زیستی با پنج زیرگروه و یک قرارگاه سایبری با چهار زیرگروه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری پنج همایش و دو رزمایش در هفته پدافند غیرعامل ادامه داد: همایش فرهنگی با محوریت آموزش و پرورش'زنگ پایداری و همایش پایداری' در دوم آبان ساعت هشت صبح در دبیرستان آل احمد برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش سایبری با محوریت دانشگاه رازی در سوم آبان ادامه داد: این همایش با هدف مصون سازی و ایمن سازی ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

وی از همایش زیستی به عنوان برنامه ای دیگر یاد کرد و افزود: این همایش با محوریت جهاد کشاورزی ششم آبان برگزار می شود که همزمان با آن شاهد برگزاری همایش 21 کالبدی خواهیم بود.

رشیدی اضافه کرد: این همایش به استحکام بناها و ساخت و سازها توجه دارد که محوریت آن با راه و شهرسازی خواهد بود.
به گفته وی، همایش کوه پیمایی در بوستان کوهستان برنامه ای دیگر است که در هفتم آبان اجرا می شود.

این مسوول از برگزاری دو رزمایش بخش پالایش فرآورده های نفتی و نیز برگزاری رزمایش برق با قطع برق در 20 اداره استان خبر داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر