۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۴۳۶۲
نشست مطبوعاتی مدیرکل پدافند غیر عامل استان قزوین با اصحاب رسانه
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در نشست خبری با اصحاب رسانه، عنوان کرد: استان قزوین استانی صنعتی، کشاورزی و استراتژیک در تولید مواد غذایی و صنعتی است لذا موضوع پدافند غیرعامل در آن بسیار حیاتی است و در این راستا باید همه تهدیدات بیولوژیک، حمله سایبری به تاسیسات و مراکز زیربنایی را جدی گرفت و برای مقابله با آن برنامه داشت
تشریح برنامه های هفته پدافند غیر عامل استان قزوین و گزارش عملکرد سال 1394

به گزارش پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در نشست خبری با اصحاب رسانه، عنوان کرد: استان قزوین استانی صنعتی، کشاورزی و استراتژیک در تولید مواد غذایی و صنعتی است لذا موضوع پدافند غیرعامل در آن بسیار حیاتی است و در این راستا باید همه تهدیدات بیولوژیک، حمله سایبری به تاسیسات و مراکز زیربنایی را جدی گرفت و برای مقابله با آن برنامه داشت.

تشریح برنامه های هفته پدافند غیر عامل استان قزوین و گزارش عملکرد سال 1394

به گزارش دبیرخانه شورای پدافند غیر عامل استان قزوین: "محمد افشار" در نشست خبری که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد ، بیان داشت: نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس، رزمایش پایدارسازی صنایع، دیدار با خانواده ایثارگران عرصه پدافند غیرعامل و سخنرانی در آئین های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرهای استان پیرامون پدافند غیرعامل و تشریح ضرورت های آن توسط فرمانداران و بخشداران از جمله برنامه های این هفته در استان است.
وی، اجرای مانور تخلیه و اسکان اضطراری در یکی از دستگاه ها یا اماکن عمومی و برگزاری همایش پدافند زیستی با موضوع مقابله با تهدیدهای بیولوژیک را از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده به منظور گرامیداشت این مناسبت در استان قزوین خواند. افشار خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه های یاد شده تبیین جایگاه و نقش پدافند غیرعامل در حفظ امنیت ملی و بازدارندگی علیه تهدیدهای دشمن است.

تشریح برنامه های هفته پدافند غیر عامل استان قزوین و گزارش عملکرد سال 1394

وی با اشاره به فعالیت شورای پدافند غیرعامل در استان در سال های اخیر، گفت: در ذیل این شورا 13 کارگروه تخصصی نیز به فعالیت می پردازند. وی همچنین اضافه کرد: تاکنون چهار نشست شورای پدافند غیرعامل و 48 جلسه در کارگروه های فرعی برگزار شده است که دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه به همراه داشته است.
وی به برنامه های انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در استان قزوین اشاره کرد و افزود: تاکنون 22 دوره آموزشی با ارائه 9 هزار نفر ساعت آموزش، یازده همایش و 35 رزمایش پیرامون پدافند غیرعامل برگزار شده است.مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در ادامه از تعیین رابطین پدافند غیرعامل در سطح دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی استان در سال جاری خبر داد و گفت: به این افراد که 110 نفر می باشند در یک همایش دو روزه آموزش های مرتبط با این حوزه ارائه شده است.



افشار در بخش دیگری از صحبت های خود تهدیدهای مربوط به حوزه پدافند غیرعامل را به بخش های زیستی، شیمیایی،هسته ای،اقتصادی، بیولوژیک، مردم محور و کالبدی تقسیم کرد و گفت: برنامه های سازمان پدافندغیرعامل کشور و اداره های کل استانی مستقر در استانداری ها در راستای مقابله با این تهدیدها اجرا می شود.
وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری برای تقویت پدافندغیرعامل به عنوان موضوعی که نیاز به توجه مستمر و دائم دارد، گفت: با توجه به اهمیت این مقوله در هشتم آبان ماه سال 1382 رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان پدافندغیرعامل را صادر فرمودند.


این مقام مسئول در ادامه خواستار کمک رسانه ها برای ترویج فرهنگ سازی و گفتمان سازی در حوزه پدافندغیرعامل شد و افزود: آگاهی مردم در این حوزه موجب ارتقای امنیت ملی و کاهش و خنثی شدن تهدیدهای دشمن می شود.
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری با بیان اینکه امروز نوع و ماهیت تهدیدهای دشمن تغییر یافته و از جنبه آشکار به پنهان تبدیل شده است، افزود: در همین رابطه نباید از تهدیدهای حوزه سایبری به سادگی عبور کنیم.وی اظهار کرد: به عنوان نمونه تحقیقات مشخص ساخته که گوشی های هوشمند نسبت به نوع معمولی خود از 90 درصد آسیب پذیری بیشتر برخوردار هستند که این موضوع سازمان پدافندغیرعامل را واداشته تا در زمینه استفاده از این نوع گوشی ها برای مسئولان دستورالعمل هایی داشته باشند که به هیات دولت ابلاغ شده است.


افشار در ادامه از تهدیدهای بیولوژیک و زیستی به عنوان یکی از ابزارهای مورد توجه دشمن برای آسیب زدن به کشور یاد کرد و گفت: این تهدیدها از نوعی هستند که قابلیت پیگیرد حقوقی نداشته، امکان رصد و پایش ندارند و وابسته به زمان و مکان خاصی نیستند بنابراین مقابله با آنها بسیار دشوار است.


این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه همه طرح های عمرانی دولتی و بزرگ باید از پیوست پدافندغیرعامل برخوردار باشند، افزود: برخی سازه ها با این ویژگی ها نیز در استان وجود دارند که به دلیل احداث شدن در گذشته دارای پیوست یاد شده نیستند اما ملاحظه های پدافند غیرعامل در آنها لحاظ شده است.


افشار همچنین به برنامه های اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برای مقابله با تهدیدهای بیولوژیک اشاره کرد و گفت: از آنجا که قزوین یکی از قطب های کشاورزی کشور است برای مقابله با تهدیدها در این حوزه قرارگاه زیستی شفا در استان فعال می باشد.


وی اظهار کرد: در رابطه با مقابله با تهدیدهای این حوزه اعتبارهای خوبی در سال گذشته به استان تخصیص یافت که بخشی از آنها صرف مبارزه با آفت مگس زیتون در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین شد.
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین گفت: کمیته هایی نیز درحوزه دام و طیور و گیاهان در استان فعالیت می کنند تا ضمن شناسایی تهدیدهای مربوط به این بخش، راهکارهای لازم را در زمان مناسب و در هنگام بروز بحران و حمله ارائه بدهند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید دشمن شناس و تهدیدشناس باشیم چرا که دشمن هر روز به فکر تغییر شیوه تهدیدهای خود و ایجاد غافلگیری برای ما است تا بتواند با آسیب زدن به زیرساخت های حساس و حیاتی میهن مان و همچنین ایجاد خطر برای جان مردم در کنار از بین بردن اموال آنها به پیروزی دست یافته و به اهداف خود برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر