۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۴۳۳۲
حمله سایبری بر روی DYN که یک شرکت بزرگ در زمینه مدیریت اینترنت است باعث شد برای ساعاتی سایت های بزرگ و معروف جهان از جمله توییتر، اسپ.تیفای،ساندکلاد و Airbnb و … از دسترس خارج شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از کلیک، حمله سایبری بر روی DYN که یک شرکت بزرگ در زمینه مدیریت اینترنت است باعث شد برای ساعاتی سایت های بزرگ و معروف جهان از جمله توییتر، اسپ.تیفای،ساندکلاد و Airbnb و … از دسترس خارج شوند. صبح روز جمعه شرکت Dyn اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی و پایش نوع خاصی از حملات DDos است که علیه زیرساخت های اصلی اینترنت انجام شده است و متعاقبا اعلام کرد به طور طبیعی برخی از مشترکان سایت هایی که بر روی آن سرور ها قرار دارند، با مشکل کندی مواجه خواهند شد. اما به نظر می رسد قضیه فراتر از این مورد باشد.
این نوع حمله که یکی از شایع ترین حملات هکرها به سایت های مختلف محسوب می شود به این صورت عمل می کند که به یکباره حجم وسیعی از ترافیک را بر روی سایتی قرار میدهند و آن سایت را از پاسخگویی به کاربرانش عاجز ساخته و در نهایت از دسترس خارج می کنند.
شرکت Dyn مدعی است که تنها قسمت شرقی امریکا از این حملات گسترده متاثر شده است اما شواهد و گزارش کاربران با این ادعا در تناقض است چرا که بخش های بسیاری از امریکا تحت تاثیر این حمله گسترده قرار گرفته است و احتمال می رود این حمله با هدف انتخابات ریاست جمهوری امریکا ترتیب داده شده باشد.

تصویری از وسعت حملات روز گذشته در جهان
بر طبق شواهد به دست آمده، منبع این حملات اینترنت اشیا است و این حملات از دستگاه های کمپتنی چینی با نام ژیانگ مای ترتیب داده شده است. افسر ارشد بررسی این حملات مدعی است که این حملات باعث شده که دستگاه های دیگر حاضر دراینترنت اشیا از سایر برندها مثل یک Botnet عمل کنند و با توجه به این مسئله بیم آن می رود هر وسیله ای در دنیا که به اینترنت اشیا وصل است به زودی مثل یک زامبی عمل کند. کارشناسان توصیه کرده اند که در حال حاضر کاربرانی که دستگاه های خود را به اینترنت اشیا متصل کرده اند آنها را خاموش کرده تا از خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر