۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۴۲۸۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و با محتواسازی برنامه‌های آموزشی، ترویجی و فرهنگی باید زمینه برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با پدافند غیرعامل فراهم شود.
به گزارش پایداری ملی، محمدعلی طالبی  در نشست ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با تبیین اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: یکی از اصلی ترین دلایل نام‌گذاری هفته‌ای به نام پدافند غیرعامل و تاکیدی که مقام معظم رهبری در نام‌گذاری روز پدافند غیرعامل در هشتم آبان ماه داشتند برای عمومی کردن این موضوع است.

وی گفت: تبیین، تبلیغ و فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل باید در جامعه انجام شود تا همانطور که مردم در دفاع نظامی مشارکت داشتند در بحث پدافند غیرعامل نیز مشارکت کنند.

طالبی افزود: هدف اصلی از برگزاری مانور و برنامه‌های گوناگون در هفتۀ پدافند غیرعامل این است که جامعه با اهمیت موضوع آشنا شود که با افزایش آگاهی، زمینۀ مشارکت مردم در این عرصه فراهم می‌شود.

وی، نقش صدا و سیما و رسانه‌های نوشتاری و مجازی را در حوزه پدافند غیرعامل بسیار مهم دانست و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای محتواسازی برنامه‌های آموزشی، ترویجی و فرهنگی پدافند غیرعامل موثر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: ضروری است کمیته‌های شهرستانی به ریاست فرمانداران فعال شوند و برنامه‌ریزی‌ها برای هفتۀ پدافند غیرعامل در شهرستان‌ها نیز انجام شود.

همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد با گرامیداشت هفتۀ پدافند غیرعامل گفت: گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در جامعه از مهمترین اهداف و برنامه‌ها در این هفته است.

حسین اسماعیلی ادامه داد: مهمترین وظیفۀ ما در حوزه پدافند غیرعامل هم‌افزایی ملی و آمادگی کامل برای رویارویی با تهدیدات است.

منبع: فارس


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر