۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۴۲۸۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به تهدیدهای زیستی به عنوان یکی از هشت تقسیم بندی تهدیدها در پدافند غیرعامل، گفت: کمبود آب، به ویژه آب آشامیدنی اصلی ترین تهدید زیستی در این استان است.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان سمنان در سالن جلسات فرمانداری گفت: یکی از خطراتی که دشمنان ایران را به وسیله آن تهدید می کنند، مشکلات زیست محیطی است و خطری که در این حوزه استان سمنان را تهدید می کند، معضل کمبود منابع آب است. 
وی اضافه کرد: مسوولان باید این مشکل را به عنوان یک تهدید جدی و خطرساز بدانند و برای تامین آب آشامیدنی و برای تامین منابع آبی اقدام های مناسبی انجام دهند. 
کارخایی افزود: اگر به معضل کمبود منابع آبی و مشکل تامین آب آشامیدنی رسیدگی نشود، این چالش به یک خطر جدی برای استان سمنان تبدیل می شود و دشمنان نیز به دنبال سو استفاده از موقعیت به وجود آمده برای ضربه زدن هستند. 
وی خاطرنشان کرد: باید در شهر سمنان آمادگی های لازم برای جبران کمبود و برای حفظ آب به وجود بیاید تا دشمنان از این کمبود نتوانند به نفع خود و به عنوان یک ضعف استفاده کنند. 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: اقدام ها و پیگیری های دولت یازدهم در سه سال و نیم اخیر برای ثبات و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه نشان دهنده اجرای سیاست های پدافند غیرعامل در کشور است. 
کارخایی یادآور شد: برطرف کردن مشکلات، برقراری ارتباط و تعامل با دیگر کشورها در بخش های سیاسی و اقتصادی، دفاع از کشور و حفاظت از نظام اسلامی، از دیگر اقدام های دولت در اجرای اهداف پدافند غیرعامل است. 
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به نقش مهم پدافند غیرعامل برای مصون سازی جامعه در مقابل تهدیدهای دشمنان، اضافه کرد: تهدیدهای سایبری و زیستی، از خطرات مهم از سوی دشمن برای کشور است که باید با رعایت راهبردهای پدافند غیرعامل با آنها مقابله شود. 
کارخایی، با بیان اینکه شناخت تهدیدها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: دشمنان برای ضربه زدن به ایران از طریق تهدیدهای سایبری سرمایه گذاری های کلانی را تا کنون انجام داده اند و شناخت و آگاه سازی جامعه از آن ها یکی از امور ضروری است. 
وی تصریح کرد: کشورهای آمریکا و با همدستی برخی کشورهای منطقه به دنبال ضربه زدن به ایران از طریق تهدیدهای سایبری هستند، به طوری که یکی از کشورهای منطقه ١٠ میلیارد دلار برای تامین زیرساخت های خود به همین منظور هزینه کرده است و ٣٠ درصد آن را برای ضربه زدن به دیگر کشورها به ویژه ایران سرمایه گذاری کرده است. 
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ، یکی دیگر از تهدیدهای اصلی را تهدید زیستی عنوان کرد و ادامه داد: حوادث زیست محیطی به ویژه تهدیدهای مرتبط با محصولات دامی و صنایع غذایی، می تواند برای جامعه و مردم خطرساز باشد و خسارات فراوانی را به همراه داشته باشد. 
وی با بیان اینکه فرهنگ محرم و صفر همواره پشتیبان در عرصه های پایداری و مقاومت بوده است، بیان داشت: هر قدر این فرهنگ ارزشمند در جامعه بیشتر شود، می توان در برابر تهدیدهای دشمنان از نظام و دستاوردهای انقلاب دفاع کرد. 
کارخایی بیان کرد: کشورهای روسیه و سوییس، در بحث اجرای اصول پدافند غیرعامل بسیار خوب عمل کرده اند و می توان از برخی از عملکردهای مطلوب آن ها در ایران نیز الگو برداری شود. 
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: کاهش آسیب پذیری در مقابل خطرات و افزایش بازدارنگی و ایمنی کشور از راهبردهای اصلی پدافند غیرعامل است و با استفاده از این امر مهم پایداری کشور افزایش می یابد و مدیریت بحران تسهیل می شود.
این نشست با حضور سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان برگزار شد و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان سمنان به بیان اقدامات خود در زمینه اجرایی کردن پدافند غیرعامل پرداختند. 
دوم تا هشتم آبان هفته پدافند غیرعامل با شعار «مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل» نام گذاری شده است.

منبع ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر