۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۴۲۶۴
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: گفتمان سازی و فرهنگ سازی پدافند غیر عامل و ترویج و توسعه مفاهیم آن متناسب با شیوه های نوین فرهنگی و هنری ضروری است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:گفتمان سازی و فرهنگ سازی پدافند غیر عامل متناسب با شیوه های نوین فرهنگی ضروری است.

به گزارش پایداری ملی، محمد محسن بیگی در جلسه کار گروه های پدافند غیر عامل آموزش و پرورش استان کرمان با تسلیت ماه محرم و بیان اینکه قیام و حرکت امام حسین(ع) یک پدافند است، خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) از همه ی داریی خود و اطرافیان خود برای حفظ بزرگترین دارایی بشر، یعنی حفظ عزت و کرامت انسانی گذشت.

وی از سرمایه های فیزیکی، معنوی و انسانی به عنوان مهمترین دارایی های هر جامعه نام برد و اظهار کرد: حفظ سرمایه های معنوی در کنار سرمایه های فیزیکی و انسانی ضرورتی انکار ناپذیر است.

محسن بیگی بر توجه به جنگ نرم در کشور تاکید و تصریح کرد: جنگ نرم تنها سرمایه انسانی و مادی یک کشور را تهدید نمی کند، بلکه مهمترین هدف دشمن از برپایی این جنگ تخریب سرمایه ها و دارایی های معنوی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اعتبار نظام اسلامی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور نام برد و افزود: باید برنامه های پدافند غیر عامل در راستای افزایش اعتبار جهانی این نظام و جلوگیری از خدشه دار شدن این اعتبار طراحی شود.

محمد محسن بیگی با بیان اینکه در پدافند غیر عامل نباید همه ی برنامه ها در فعالیت های فیزیکی خلاصه شود، بر نهادینه کردن اخلاقیات، تقوا، احترام به حقوق دیگران، مطالبه حق، حفظ عزت و کرامت انسانی  در دانش آموزان در قالب برنامه پدافند غیر عامل تاکید کرد.

وی حفظ حرمت و جایگاه سرمایه های اجتماعی را نیز ضروری خواند و افزود: شکستن حرمت بزرگتر ها خطری جدی است که باید حساسیت لازم در راستای حفظ حرمت و احترام به بزرگتر ها انجام شود.

محسن بیگی با بیان اینکه  نباید پدافند غیر عامل به هفته یا دوره خاصی محدود شود، گفت: اجرای برنامه های پدافند غیر عامل در همه ی روز های سال در مدارس و جامعه ضروری است.

برپایه این گزارش؛ جلسه کارگروه های پدافند غیر عامل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و مسئولان کارگروه ها برگزار شد.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر