۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۴۲۳۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت: 14 کارگروه برای انسجام و تقویت دستگاه های اجرایی مرتبط با پدافند غیرعامل با هدف تحقق برنامه های پدافند غیر عامل تشکیل شده است.
به گزارش پایداری ملی، بخشعلی لطیفی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی در آئین نکوداشت هفته پدافند غیرعامل افزود: این آئین از دوم تا هشتم آبان ماه که دستورالعمل آن از وزارت کشور به همه دستگاه ها ابلاغ شده برگزار می شود.
وی ادامه داد: برنامه های متنوعی از قبیل کارگاه های آموزشی ، مسابقات و رزمایش پدافند غیرعامل در این هفته اجرا می شود.
وی با بیان اینکه شعار این هفته مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل است ، افزود: هدف از برگزاری آن مقابله با بحران های پیش آمده ، اجرای فرامین مقام رهبری و گفتمان و فرهنگ سازی پدافند غیر عامل است که دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند با انسجام و همدلی این بحث به یک گفتمان تبدیل شود.
وی از تشکیل ستاد مستقل پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: این ستاد در تمام دستگاه های اجرایی عضو بصورت مستقل تشکیل و اعضای آنها هم مشخص شدند و هر یک برنامه هایی را از قبیل تولید و پخش محصولات عمومی پدافند غیر عامل ،رزمایش و تولید محتوا تدارک دیده اند.
لطیفی با اشاره به تشکیل شورای پدافند غیر عامل در شهرستان ها هم افزود: شورای پدافند غیر عامل در تمام شهرستان ها فعال شده و در هفته نکوداشت هم برنامه های مختلفی را اجرا خواهند کرد .
وی اطلاع رسانی از پدافند غیر عامل را مهم دانست وگفت: نصب بنر در سطح شهرها، تکثیر بروشور ، برگزاری سمینارها و آموزش و مانور می تواند مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی را در اجرای بهتر نکوداشت پدافند غیر عامل جلب کند .
در این جلسه هریک از دستگاه های اجرایی ذی ربط برنامه ای قابل اجرای خود را در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل تشریح کردند.
برگزاری پدافند غیرعامل در حوزه پلیس فتا ، برگزاری صبحگاه عمومی در حوزه پدافندغیر عامل و برگزاری کارگاه پدافند غیرعامل برای کارکنان نیروی انتظامی ستان اردبیل، رزمایش سراسری مولدهای اضطراری و همایش مدیران ، پیمانکاران و کارگران صنعت برق توسط شرکت برق منطقه ای اردبیل ، برگزاری مانور میدانی قطع ترافیک یکی از شهرستانها توسط شرکت مخابرات ، برگزاری دوره آموزش شناخت تحقیقات پدافند غیرعامل در حوزه آب توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل ، برگزاری رزمایش در انبار نفت پارس اباد توسط شرکت نفت و مانور آمادگی برای مقابله با قطع سیستم جریان برق فرودگاه توسط فرودگاه از جمله برنامه هایی است که توسط ستاد مستقل پدافند غیرعامل استان اردبیل اجرا می شود.


منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر