۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۴۲۳۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: پیگیری و بررسی موضوع پدافند غیرعامل در ساخت و سازها یکی از عوامل کاهش خطرات و حوادث به شمار می‌رود.
به گزارش پایداری ملی، محمد افشار امشب در جلسه پدافند غیرعامل استان قزوین که در سالن جلسات باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: 2 تا 8 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده که برنامه‌های متنوع بسیاری در جهت نهادینه‌سازی اهداف در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: کمیته پدافند غیرعامل در برخی شهرستان‌های استان قزوین از جمله آوج، بوئین‌زهرا و قزوین تشکیل شده و اقدامات لازم در زمینه تشکیل کمیته در دیگر شهرستان‌ها در حال انجام است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: براساس آمارهای به‌دست آمده از 158 دستگاه اجرایی در استان قزوین تاکنون 106 دستگاه نماینده پدافند غیرعامل تعیین و معرفی کرده‌اند که دیگر دستگاه‌ها نیز باید نسبت این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

افشار خاطرنشان کرد: از جمله ضروریات در موضوع پدافند غیرعامل تعیین وضعیت واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی در زمینه ایمنی و حمل و نقل مواد شیمیایی بوده که باید مورد توجه قرار گرفته و طی سه ماه آینده وضعیت مشخص شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید موضوع پدافند غیرعامل را جدی گرفته و در جهت اجرای طرح این مهم تلاش کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: پیگیری و بررسی موضوع پدافند غیرعامل در ساخت و سازها یکی از عوامل کاهش خطرات و حوادث به شمار می‌رود.

ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین‌  نیز اظهار داشت: هفته پدافند غیرعامل فرصتی مناسبی برای بیان طرح‌ها و اهداف این مهم بوده و مسئولان باید در زمینه نهادینه کردن پدافند غیرعامل در ادارات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: 2 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به موضوعات پدافند غیرعامل اهتصاص یافته که از این اعتبار باید به درستی استفاده شود و همه دستگاه‌ها مشارکت لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی متاسفانه شاهد گسترش تهدیدات سایبری هستیم که این مهم در حوزه پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شود.

رحیمی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین کارگروه پدافند غیرعامل تشکیل نداده‌اند، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی نیازمند موضوع پدافند غیرعامل هستند و باید آمادگی لازم در این حوزه را داشته باشند.

وی ادامه داد: در زمینه مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات سایبری باید همه دستگاه‌های اجرایی همکاری و مشارکت جدی داشته باشند تا شاهد کاهش حوادث و خطرات باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: باید میزان آمادگی دستگاه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل محسوس بوده تا به محض بروز حادثه و یا اتفاقی با سرعت اقدامات لازم انجام شود.‌


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر