۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۴۲۰۱
جشنواره سلمان، جشنواره ای در حوزه اقتدار ملی/ گام های بزرگ در دستاوردهای جشنواره علمی پدافند غیرعامل/ پدافند غیرعامل با دستان پُر به استقبال هفته خود می رود/ حرف های نو از زبان جشنواره علمی پدافند غیرعامل/ جشنواره سلمان فارسی دوساله شد

عبدالرحمن کشوری، دبیر جشنواره علمی پدافند غیر عامل"سلمان فارسی "(خندق)در مصاحبه با خبرنگار پایداری ملی در راستای اهداف برگزاری این جشنواره گفت: مجموعه هدف های کلان از برگزاری جشنواره علمی پدافند غیرعامل گسترش علمی، دستاورد های حوزه پدافند غیر عامل و تاثیر این دستاورد ها در بسط علوم در این حوزه است. شناسایی و ارزیابی علوم توسعه یافته، فناوری های تولید شده نیز در زیرمجموعه این اهداف میگیرد.

جشنواره سلمان فارسی، جشنواره ای در حوزه اقتدار ملی/پدافند غیرعامل با دستان پُر به استقبال هفته خود میرود/ جشنواره سلمان فارسی دوساله شد

وی ادامه داد: ارج نهادن به اندیشمندان و پژوهشگران این حوزه از دیگر اهدافی است که میتوان به آن اشاره کرد.

رئیس دانشکده پدافند غیرعامل دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: همکاری ما با مراجع اعتبار بخشی در سطح ملی باعث ایجاد امتیازاتی می گردد که حمایت مادی و معنوی از افراد فعال در این حوزه را به همراه خواهد داشت و این خود انگیزه ای برای پژوهشگران و مخترعین می شود.

وی در ادامه گفت: ما اگر بتوانیم افراده برگزیده و متخصص جشنواره علمی پدافند غیرعامل را هم چون دیگر جشنواره ها ، در جایگاه درست علمی قرار دهیم؛ قطعا در توسعه و پیشرفت پدافند غیر عامل شاهد تغییرات چشم گیری خواهیم بود.

دبیر جشنواره علمی پدافند غیر عامل گفت : ما امسال به دنبال بازار فناوری و بازار تولید علم توسعه دهیم. به همین منظوراطلاع رسانی و دعوت به این جشنواره محدود به دستگاه های اجرایی و نظامی نکرده ایم و افرای که در این حوزه فعال هستند اعم از شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها، صنایع مختلف و ... جز مخاطبین جشنواره محسوب میشوند.

وی در خصوص پایش استفاده از تجهیزات نمایشگاه سال گذشته مطرح کرد: ما در سال گذشته به عنوان متولی جشنواره حاضر شده ایم و تنها به معرفی افراد برتر به دیگر ارگان های دعوت شده تکیه کردیم؛ اما برای سال های آینده برنامه پایش و بهره وری از دستاورد های علمی جشنواره در سطح مختلف کشوری را در دستور کار دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

کشوری در پایان حرف های خود عنوان کرد : امیدواریم با استمرار جشنواره بتوانیم جز یکی از معتبرترین جشنواره های کشور در خصوص اقتدار ملی شویم و توجه مخاطبین به امنیت و دفاع غیرعامل را به حد اعلا برسانیم.

سعید طاهری، دبیر کمیته اجرایی جشنواره علمی پدافند غیر عامل نیز در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره به مفهوم عملکرد یک ساله هر مجموعه مطرح میشود از این رو با همکاری سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس دانشکده پدافند غیر عامل دانشگاه امام حسین (ع)، هر ساله جشنواره ی علمی پدافند غیر عامل" سلمان فارسی"(خندق) با رویکرد لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

جشنواره سلمان فارسی، جشنواره ای در حوزه اقتدار ملی/پدافند غیرعامل با دستان پُر به استقبال هفته خود میرود/ جشنواره سلمان فارسی دوساله شد

طاهری در خصوص بهبود بخشی علمی این جشنوراه عنوان کرد: جشنواره از طرف سازمان پدافند غیر عامل مورد تایید واقع شده است. به همین منظور، برای بهبود بخشی به محتوای جشنواره 6 جلسه رسمی شورای عالی سیاست گذاری با حضور آقای دکتر زارعی برگزار گردیده است. امید آن داریم که بعد از 5 سال برگزاری مداوم جشنواره علمی پدافند غیر عامل به پویایی و بلوغ کامل خود برسد تا بتوانیم طبق سیاست گذاری شورای عالی، آن را به دیگر دانشگاه ها نیز منتقل کنیم.

وی در خصوص اهداف جشنواره علمی پدافند غیرعامل عنوان کرد: این جشنواره تعیین محصولات و دستاورد های برتر پدافند غیرعامل ؛ شناسایی و ارزیابی ، معرفی و ارج نهادن به مقام دانش آموختگان و مخترعین و نیز مدیریت توسعه دانش و پژوهش و فعالیت با بهره گیری با ظرفیت های علمی و بومی سازی را از اهداف مهم خود قرار داده است.

طاهری گفت: جشنواره علمی پدافند غیر عامل"سلمان فارسی"(خندق) بر رویکرد آموزش و بومی سازی تاکید بسیار دارد؛ زیرا در دنیا مباحث علمی این حوزه وجود دارد اما با وجود تفاوت های جغرافیایی، بومی و استراتژی نیاز به آن داریم تا مبحث های علمی مختص به خود ایران را در اختیار داشته باشیم.

دبیر اجرایی جشنواره علمی پدافند غیرعامل ادامه داد: محور های این جشنواره در دوازده بند تبیین شده اند که موضوعات مطرح شده برای سازمان های لشکری و کشوری را نیز در خود جای داده است. ایده های نو، اختراعات و ابتکارات، محصولات، نیازمندی ها به صورت دو طرفه از جمله موضاعات مطرح می باشد.

وی در خصوص متقاضیانی که صاحبان ایده به شمار میروند گفت: ما از طریق فرم هایی که در اختیار افراد قرار داده ایم توانسته ایم حدود 50 ایده نو را دریافت کنیم که معتقد هستیم این گامی بزرگ برای بومی سازی جشنواره علمی پدافند غیر عامل محسوب میشود.

دبیر کمیته اجرایی جشنواره علمی پدافند غیر عامل"سلمان فارسی"(خندق) مهمترین پیشرفت امسال را ارسال قریب به 500 دستاورد از سراسر کشور از جمله خراسان،مازندران ، البرز و ... دانست که نسبت به سال گذشته رشدی بالغ بر 90 درصد داشته است.

وی در پایان گفت : متاسفانه با با تلاش بسیاری که برای برگزاری نمایشگاه دستاورد های علمی این جشنواره انجام شد، به دلایلی اعم از کمبود بودجه، قادر به برگزاری نمایشگاه نیستیم. اما امیدواریم سال آینده بدون هیچ گونه مانعی نمایشگاه را نیز دایر کنیم.

دومین جشنواره "سلمان فارسی"(خندق) در روز یکشنبه 2 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد. از جمله برنامه های این جشنواره  سخنرانی دکتر حسنی آهنگرانی، سردار جلالی و تجلیل از دانش آموختگان می باشد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر