۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۴۱۵۶
مدیرکل شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی:
مدیرکل شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۸۰ برنامه محوری پدافند غیرعامل در خراسان جنوبی اجرا می‌شود گفت: هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل ۱۰ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، احسان افسر ظهر امروز در جلسه نکوداشت شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته پدافند غیرعامل از دوم تا هشتم آبان ماه است اظهار داشت: در راستای سیاستهای پدافند غیرعامل کمیته تخصصی برای اجرای ابلاغیه‌های رهبری شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک سیاست ملی است و همه دستگاهها نسبت به آن مسئول هستند افزود: در این کمیته 110 دستگاه و رابط مشارکت دارند.

مدیرکل شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل، برنامه‌ها و اقدامات شایسته‌ای در سطح استان اجرا می‌شود بیان کرد: همچنین هم‌زمان با این هفته 10 پروژه در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

افسر تصریح کرد: دشمن در تهاجم فرهنگی اندیشه جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار داده است همچنین جنگهای اقتصادی کنونی با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد که تمامی تهدیدهای دشمن به سمت سرمایه‌های کشور است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل زمینه دفاع از حملات دشمن را فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: از زمانهای گذشته توطئه‌های دشمنان برای مقابله با آرمانهای انقلاب اسلامی بوده است.

مدیرکل شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروزه دانش‌آموزان هدف دشمن هستند که باید مورد توجه قرار گیرند یادآور شد: در این راستا یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته برگزاری رزمایش دانش آموزی و صبحگاه مشترک در مدارس استان است.

افسر برپایی نمایشگاه پدافند غیرعامل، برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری رزمایش در حوزه انرژی با رویکرد پدافند غیرعامل را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی اظهار داشت: اجرای بیش از 30 رزمایش، برگزاری بیش از 40 دوره و کارگاه آموزشی با رویکرد پدافند غیرعامل، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و غبارروبی مزار شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در هفته پدافند غیرعامل است.

مدیرکل شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی گفت: انسان، دام و غذا عرصه تهدیدات امروز دشمن هستند که باید در اولویت قرار گیرند زیرا تهدیدات زیستی برای دشمن هزینه سنگینی ندارد و حوزه آلودگی بسیار سریع است و شناسایی منبع تهدید بسیار سخت است.

افسر با اشاره به اینکه دامنه تهدیدات زیستی زیاد است و مراحل درمانی پیچیده‌ای دارد افزود: باید همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه پدافند غیرعامل و برای فرهنگ‌سازی مردم و جامعه با یکدیگر همکاری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر