۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۴۲
استاندار ایلام گفت: تا زمان صدور مجوز دولت عراق برای تردد زائران در اربعین امسال از مرز چیلات، زیرساخت‌های ارتباطی نیز آماده شود.
به گزارش پایداری ملی؛ محمدرضا مروارید-استاندار ایلام- امروز در جلسته ستاد اربعین استان ایلام که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد اظهار داشت: در سال 91 بین 50 تا 60 هزار نفر در اربعین از پایانه مرزی مهران تردد داشته‌اند.
 
وی افزود: در سال 92 که من به عنوان استاندار تازه به استان وارد شده بودم این رقم به 140 هزار نفر رسید که در‌‌ همان سال دو سه روز با تراکم بسیار بالایی مواجه شدیم چرا که پایانه مرزی مهران 10 هزار نفر بیشتر ظرفیت نداشت.
 
استاندار ایلام با بیان اینکه در سال 93 میزان تردد زائران در پایانه مرزی مهران در ایام اربعین به 540 هزار نفر رسید، عنوان کرد: در سال 94 نیز بیش از یک میلیون نفر از این پایانه تردد داشتند.

 
وی گفت: پیش بینی ما این است که امسال تعداد ترددکنندگان در پایانه مرزی مهران بیشتر شود.
 
مروارید خاطرنشان کرد: در این مدت تمامی دستگاه‌ها تلاش کرده‌اند که به بهترین وجه در خدمت زائران باشند. در سال گذشته با تلاش مسئولان مشکلات بسیاری در مهران برطرف شد.
 
وی با اشاره به بازگشایی مرز چیلات در دهلران، خاطرنشان کرد: در ستاد اربعین مصوب شده است مرز چیلات در دهلران به عنوان مرز پدافند غیرعامل انتخاب شود.
 
استاندار ایلام تصریح کرد: تا زمان صدور مجوز دولت عراق برای تردد زائران در اربعین امسال از مرز چیلات، زیرساخت‌های ارتباطی نیز آماده شود.
 
وی ابراز نمود: 30 کیلومتر از جاده اصلی مهران به دهلران جاده فرعی دارد و از نظر فیبر نوری و پوشش موبایل نیازمند پیگیری است.
 
مروارید خاطرنشان کرد: منطقه شرهانی در دهلران محل اجرای عملیات محرم بوده است و یک یادمان دفاع مقدس در استان ایلام است که کاراوان‌های بسیاری برای بازدید از این یادمان به استان سفر می‌کنند که این منطقه پوشش مناسبی در ارتباطات ندارد و امیدواریم که این مشکل برطرف شود.
 
وی افزود: جاده ملکشاهی به مهران نیز که 20 درصد بار ترافیکی ایام رابعین را پوشش می‌دهد نیز نیازمند پوشش شبکه ارتباطی است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر