۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۴۱۳۸
مدیرکل دامپزشکی اردبیل:
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز به کار فعالیت اکیپ‌های رایگان ارزیابی بهداشت دام در استان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، صادق صالحی صبح جمعه در حاشیه جلسه مشترک با کارشناسان بهداشتی دامپزشکی به خبرنگار مهر گفت: اکیپ‌های دامپزشکی با هدف بررسی بهداشت و سلامت دام‌هایی که در نذورات مردم ذبح می‌شوند، فعال شده است.

وی با بیان اینکه مشابه اکیپ‌ها در عید قربان امسال نیز فعال شد، اضافه کرد: در آن مقطع زمانی چهار هزار و ۱۰۱ دام توسط بازرسان و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه تعداد لاشه بازرسی شده در عید قربان نیز دو هزار و ۲۱۲ مورد بود، اضافه کرد: البته این تعداد در مقابل تعداد دام ذبح شده در عید قربان به مراتب اندک است.

صالحی با تأکید به اینکه تنها ۱۰ درصد از دام‌های ذبح شده مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: با وجود اینکه نظارت و بازرسی دامپزشکی به صورت رایگان است اما این موضوع به قدر کافی فرهنگ‌سازی نشده است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت مراجعات شهروندان به کارشناسان بهداشت، تأکید کرد: به عنوان مثال در عید قربان مواردی از لاشه که بیمار تشخیص داده شده بود به دور انداخته شد و شهروندان با کارشناسان همکاری داشتند.

مدیرکل دامپزشکی استان به برخی موانع قانونی در نظارت و بازرسی دام نیز اشاره کرد و افزود: با وجود محدودیت‌ها دامپزشکی آماده ارائه خدمت است و تنها کافی است شهروندان با دامپزشکی استان تماس بگیرند تا کارشناس به محل ذبح دام اعزام شود.

صالحی تأمین امنیت غذایی و جلوگیری از ذبح دام بیمار را از مسئولیت‌های این دستگاه اجرایی دانست و تأکید کرد: در طول دهه اول ماه محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های دامپزشکی در حالت آماده باش هستند.

وی به تشدید نظارت بر کشتارهای غیرمجاز دام نیز اشاره کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود در وهله نخست شهروندان همکاری لازم را داشته باشند و مانع از ذبح دام آلوده و بیمار شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر