۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۴۱۲۱
نبوي، در دومین گردهمایی رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان، عنوان كرد:
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان، در اين گردهمايي خبر داد: با توجه به اينكه 2 الي 8 آبان ماه هفته پدافند غير عامل نامگذاري شده است، ستاد نكوداشت اين هفته در سطح استان به دستور استاندار مازندران تشكيل گرديد.
 به گزارش پایداری ملی، دومین گردهمایی رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی مازندران برگزار شد.


يدالله نبوی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداري، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، پدافند غیرعامل را نهادی نوپا در جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری موجب شکل گیری پدافند غیر عامل در راستای حفاظت از زیرساخت های اساسی کشور و نیروی انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه کشور شد.
وی اجرای سیاست های اصولی پدافند غیرعامل را موجب ارتقاء تاب آوری دستگاه های اجرایی در زمان بحران دانست و یادآور شد: همه شما به عنوان نماینده دستگاه متبوع باید برنامه های پدافند غیرعامل را برای کاهش آسیب پذیری و ارتقاء توان و آمادگی دستگاه تدوین و نسبت به اجرای آن پیگیری های لازم را معمول نمائید.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان، رویکرد پدافند غیرعامل را شناسایی و ساماندهی تهدیدات غیر طبیعی دانست و از تهدید زیستی به عنوان یکی از تهدیدات حائز اهمیت برای استان نام برد و گفت: الحمدالله اقدامات بسیار خوبی توسط کارگروه های تخصصی استان در اين راستا انجام شده است که موجب کنترل و کاهش اثر این مخاطرات در استان شده است.
 مدير كل پدافند غير عامل استانداري مازندران، خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات نیاز به پایش و مقابله با تهدیدات روز می باشد و این ضرورت باید در دستور کار شما قرار گیرد.
 وی ارتقاء توان دستگاه ها بر اساس الزامات پدافند غیرعامل را در شرایط قبل از بحران دانست و تصريح كرد: این الزامات موجب تسهیل مدیریت بحران خواهد شد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به خسارت تند باد اخیر در بخش مرکزی استان عدم رعایت الزامات پدافند غیرعامل در موازی سازی سیستم های پشتیبانی وابسته را یک ضرورت مهم دانست و به رعایت الزامات توسط همه دستگاه ها تاکید کرد.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند زیستی استان از شکل گیری  قرارگاه در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه به ریاست استاندار،جلسات متعددی داشته و بسیاری از مخاطرات حوزه زیستی استان را رصد و با آن برخورد کرده است.
وی خواستار رعایت الزامات حفاظت از شبکه در فضای مجازی و سایبری شد و گفت: امروز دشمن در جنگ نرم به دنبال نابودی باورها و اعتقادات بویژه برای نخبگان است .
 دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با توجه به ماه محرم این ماه را فرصت مغتنمی برای مقابله با جنگ نرم و خزنده دشمن دانست و یادآور شد: دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دین در اداره امور کشور می باشد که شما باید به عنوان افسران جنگ نرم به مقابله با این تفکر بپردازید.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت : با توجه به اينكه 2 الي 8 آبان ماه هفته پدافند غير عامل نامگذاري شده است، ستاد نكوداشت اين هفته در سطح استان به دستور استاندار مازندران تشكيل گرديد.
 وي با تشريح برنامه هاي بزرگداشت هفته پدافند غير عامل تاكيد نمود: دستگاه هاي اجرايي استان و فرمانداري هاي شهرستان هاي تابعه نسبت به تشكيل ستاد نكوداشت اقدام و برابر جدول روز شمار نسبت به اجراي برنامه ها در طول هفته اقدام نمايندكه در اين راستا  از عملكرد دستگاه ها در اين هفته ارزيابي بعمل خواهد آمد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر