۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۴۱۰۸
در نتایج یک بررسی جدید آمده است آلودگی ناشی از مواد پلاستیکی که به نقاط عمیق اقیانوس‌ها نیز رسیده، تاکنون تاثیرات منفی بر موجودات زنده در اعماق اقیانوس‌ها گذاشته است.
به گزارش پایداری ملی، این مطالعه برای اولین بار نشان داد ریزپلاستیک‌ها حتی توسط جاندارانِ دریایی که ساکن عمیق‌ترین نقاط اقیانوس‌ها هستند، همچون خیار دریایی و خرچنگ گوشه گیر که در عمق ۳۰۰ تا ۱۸۰۰ متری زندگی می‌کنند بلعیده می‌شوند.

دکتر "میشل تیلور" از دانشگاه آکسفورد و محقق ارشد این مطالعه گفت: هدف اصلی این تحقیق اکتشافی، جمع آوری ریزپلاستیک‌ها از رسوبات موجود در عمق اقیانوس‌ها بود که بسیاری از آنها پیدا شد. همچنین با در نظر گرفتن اینکه آبزیان به گونه‌ای با این رسوبات ارتباط دارند، داخل آنها زندگی کرده یا از رسوبات مصرف می‌کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم این جانوران را بررسی می‌کنیم تا شواهدی مبنی بر بلعیده شدن این مواد پیدا شود.

بیشترین ریزپلاستیک‌هایی که محققان در بدن حیوانات دریایی ساکن در اعماق اقیانوس‌ها پیدا کردند پلی‌استر، نایلون و ورق اکریلیک بوده است.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، این ریزپلاستیک‌ها می‌توانند از طریق شست و شوی لباس با مواد مصنوعی یا از تورهای ماهیگیری وارد اقیانوس‌ها شود. هر چند محققان پیش از این نسبت به کشف ریزپلاستیک‌هایی که در مناطق ساحلی نبوده و به عمق اقیانوس‌ها راه پیدا کرده بودند هشدار داده بودند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر