۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۴۰۹۶
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: دستگاه های اجرایی طرح جامع پدافند غیرعامل را به منظور جلوگیری از بحران در مواقع ضروری تدوین کنند.
به گزارش پایداری ملی، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استانداری اردبیل بااشاره به تشکیل ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل افزود: این ستاد در هفته پدافند غیرعامل با حضور همه دستگاه های اجرای ، فرمانداران ،بخشداران و شهرداران تشکیل می شود .
وی در خصوص تشکیل 14 کارگروه کار گروه پدافند غیرعامل افزود: کارگروه تهدیدات و امنیت ، بهداشت و درمان ،انرژی ،آب ،صنایع و معادن،فرهنگی و اجتماعی و عملیات روانی ،فنآوری الکترونیک وit، انتظامی و اجتماعی ،پشتیبانی و خدمات شهری ، امداد و نجات، راه و شهرسازی، زیرساخت های مواصلاتی ،سازماندهی و مشارکت مردمی و بازرگانی و کشاورزی در اردبیل فعال بوده که لازم است هر دستگاه اجرایی مطابق وظایف خود برنامه های جامع برای پدافند غیرعامل تدوین کنند .
استاندار اردبیل افزود: همه دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از بحران آمادگی کافی داشته باشند و برنامه ای را برای پدافند غیرعامل تهیه کرده و در جلسه های بعدی گزارش دهند.
خدابخش افزود: ادارات برق ، آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری باید پیش بینی لازم را داشته باشند که در صورت قطع آب چه اقدامی برای تامین آب آشامیدنی مردم داشته باشند و اگر خط انتقال آب صدمه دید چگونه می توان آب مورد نیاز را تامین کرد .
بخشعلی لطیفی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اردبیل هم در این جلسه بااشاره به برنامه های هفته پدافند غیر عامل افزود: برنامه های هفته پدافند غیرعامل از دوم تا هشتم آبان ماه با شعار مصون سازی و پایداری کشور ، اقدام و عمل به پدافند غیرعامل برگزار می شود .
وی افزود: تولید محصولات فرهنگی عمومی و تخصصی ، تولید فیلم ، پویا نمایی، اوراق تبلیغی ، دیدار اعضای نکوداشت با مراجع عظام و مقامات عالی کشور و برگزاری مسابقات عمومی و تخصصی از جمله برنامه های این هفته می باشد .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر