۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۴۰۹۳
مانور پدافند غیرعامل سایبری عصر سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران منطقه نوشهر برگزار شد
به گزارش پایداری ملی، این رزمایش با حضور 20 نفر از مدیران و کارشناسان متخصص آی تی (IT) و با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت، تقویت ساختارها ، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص از روز شنبه هفته جاری در اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر آغاز شد و عصر سه شنبه به کار خود پایان داد.
مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی در این آئین گفت : امروز با توجه به آنکه بیش از 80 درصد واردات و صادرات کالاها از طریق ناوگان دریایی انجام می گیرد و از سویی نیز حدود 22 نهاد در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا همکاری دارند بنابراین در تبادلات الکترونیکی باید فضایی امن و پایدار ایجاد کرد.
حمیدرضا آبایی افزود : طبق آمار منابع رسمی روزانه به طور میانگین حدود 90 هزار بد نرم افزار تولید می شود و این پدیده می تواند با ترفند های مختلف حوزه فناوری و اطلاعات را مورد تهدید قرار دهد.
مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت : حدود 15 سامانه اصلی تبادل ارتباطات و اطلاعات در این سازمان راه اندازی شده است و حدود 35 سازمان دیگر نیز در این حوزه با بنادر تبادل اطلاعات دارند.
آبایی افزود : بنا به تاکید رئیس جمهوری در سند چشم انداز توسعه کشور و همسو با تحقق دولت الکترونیک ضمن فراهم کردن بسترهای لازم برای مقابله با حملات سایبری ، همچنین آمادگی لازم را برای مقابله با حملات جدید سایبری داشته باشیم.
سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز گفت : پدافند غیرعامل در واقع حفاظت غیر نظامی از امکانات و تجهیزات مورد استفاده در سازمان هاست و بنا بر این سازمان بنادر و دریانوردی نیز از سال های پیش تاکنون توانسته به منظور ارتقاط سطح توانمندی ، شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیز کسب آمادگی بیشتر نیروی انسانی متخصص رزمایش های متعددی در بنادر تابعه برگزار کند.
رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری مازندران نیز گفت : پدافند غیرعامل موضوعی است که باید مورد توجه جدی مسئولان دستگاههای اجرایی و ادارات مرتبط قرار گیرد.
ابوذر قربانی افزود : درقوانین برنامه چهارم توسعه و پنجم توسعه نیز این موضوع مطرح شده و حتی رهبر فرزانه هم به تمامی دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی تاکید کرده تا برای پیشگیری از تهدیداتی که می تواند به حوزه فناوری اطلاعات لطمه وارد کند از هیچ تلاشی دریغ نورزند.
نخستین مانور پدافند غیرعامل در اردیبهشت ماه سال جاری در بندر خرمشهر برگزار شده بود 
در پایان به مدیران و کارشناسان شرکت کننده دراین مانوار گواهینامه پایان دوره اهدا شد.
اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر واقع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر