۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۴۰۸۶
تحقیقات جدید نشان می‌دهد، 59 درصد از حملات سایبری در زمان مناسب شناسایی نمی‌شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از سایبربان؛ گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد، 59 درصد از شرکت‌ های هندی قربانی حملات سایبری بوده‌اند؛ بنابراین، عجیب نیست که وبگاه‌های دولتی آمریکا هر روز هک می‌شوند. چیزی که مسئله را پیچیده‌تر می‌کند، عدم شناسایی این حملات ساعت‌ها و حتی روزها پس از اتمام کار هکرهاست؛ این در حالی است که زمان یکی از مهم‌ترین عوامل در هک شدن اطلاعات کارکنان است.

پاتریس پرش (Patrice Perche) مدیر ارشد شرکت امنیت سایبری فورتی‌نت (Fortinet) می‌گوید: «شرکت‌ها باید سریع‌تر و مناسب‌تر به حملات امنیتی پاسخ دهند و می‌توانند این کار را به کمک مهندسی انعطاف‌پذیر و یکپارچه برای شبکه‌های بدون مرز، انجام دهند.» فورتی‌نت یک شرکت امنیت سایبری در کالیفرنیا است که راهکارها و استراتژی‌های امنیت سایبری ارائه می‌کند.
تنها 14 درصد از شرکت‌های بررسی شده در سال 2016 موفق به تشخیص حملات در زمان مناسب و چند دقیقه پس از آن شده‌اند.

در این گزارش آمده است: «چنین کمبودی در شناسایی و پاسخ سریع و مناسب برای سازمان‌ها هزینه آفرین بوده و منجر به از دست رفتن داده‌ها و سیستم‌ها و وارد شدن خدشه به آبروی سازمان می‌شود.»

این تحقیق توسط شرکت لایت اسپید جی ام آی (Lightspeed GMI) اجرا شده و 643 شرکت مختلف در منطقه‌ی آسیا – اقیانوسیه را پوشش داده است. پاتریس پرش دراین‌باره گفت: «بررسی مستقل ما، نیاز اضطراری سازمان‌ها در این منطقه را به جدی گرفتن محافظت سایبری، مشخص می‌کند.»

این تحقیق نشان داد که 58 درصد از کارشناسان در هند و 64 درصد در اقیانوسیه بر این باورند که بهترین پاسخ برای افزایش امنیت، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های امنیتی است که تهدیدات را برای همیشه از بین می‌برند. تصمیم‌گیرندگان بخش IT نیاز به منابع بیشتر برای مقابله با تهدیدات از تمام جهات دارند، اما لزوما تغییر سیستم‌های موجود پاسخ صحیح نیست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر