۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۴۰۲۹
به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی، سالانه 3 هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا می‌میرند.

به گزارش پایداری ملی، مهرداد لاهوتی با بیان اینکه 80 درصد آلودگی هوای تهران به علت آلایندگی خودروهاست، گفت: در صورت اجرای قانون معاینه فنی، میزان قابل توجهی از آلایندگی هوای این شهر کاسته می‌شود. 


 
وی با اشاره به این که سالانه 3 هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا به کام مرگ می‌ روند، اظهار کرد: در زمینه کاهش آلودگی هوای این کلان شهر باید اقدامات اساسی صورت گرفته و طرح های کارآمد مانند طرح کاهش اجرا شود. 
 
لاهوتی با بیان این که به جای توقف اجرای طرح کاهش که به تضعیف این طرح می انجامد، باید بستر تقویت طرح های «سلامت محور» فراهم شود، تصریح کرد: در حال حاضر، کلیه مراکز معاینه فنی پایتخت مجهز به تجهیزات مناسب بوده و دارای استاندارد مطلوب هستند. 
 
وی با اشاره به این که اگر شهروندان به موقع به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، شاهد صف های طولانی برای‌ انجام معاینه فنی نخواهیم بود، اشاره کرد: تعداد مراکز موجود معاینه فنی تهران، جوابگوی نیاز شهروندان است و در این زمینه هیچ گونه کمبودی احساس نمی شود. 
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که طرح کاهش، طرحی کارآمد بوده و توقف اجرای آن، تصمیمی نادرست و اقدامی ناکارآمد است، خاطرنشان کرد: طرح کاهش، طرحی «سلامت محور» است و باید نسبت به تقویت آن اقدام گردد تا به درستی اجرا شود.


منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر