۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۲۴۰۲۴

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی بر تامین زیرساخت‌های لازم برای مقابله با تهدیدات بیوتروریستی در مبادی مرزی استان تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدجواد حسینی در جلسه کمیسیون بیوتروریسم استان با اشاره به شرایط کنونی جهان و تغییر شکل تهدیدات موجود در مقابل کشورها، اظهار کرد: تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم از جمله موارد مهم و بحث بر انگیزی است که به دلیل سابقه تاریخی کشتار عظیم عوامل عفونی و سمی جزء مهمترین مسائل مبتلا به جوامع بشری در حال حاضر است.

وی افزود: لزوم مقابله با این معضل به عنوان یک موضوع نو پدید در حوزه پدافند غیرعامل نیازمند تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از تجهیز تمامی مبادی ورودی استان به مراکز قرنطینه در بخش‌های دامی، بهداشتی، نباتی، هسته‌ای و اتمی خبر داد و اظهار کرد: تمامی نهادهای دست اندرکار به ویژه ادارات کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی موظف به  فعالیت مستمر در مرزها برای اجرای تمهدیدات لازم درخصوص بررسی سلامت بهداشتی محصولات دامی و نباتی ورودی به خراسان رضوی هستند.

حسینی در خصوص راه اندازی گیت‌های ضدعفونی خودروهای وارده شده به مرزهای استان، تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی باید نحوه اجرای این مهم و راهکارهای عملیاتی شدن آن را طی هفته آتی به دبیرخانه کمیسیون ارسال کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر