۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۳۹۶۳
مدیرکل ارشاد جنوب کرمان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه هیچ‌گونه آمادگی برای مقابله با فضای مجازی در کشور وجود ندارد، گفت: بنیاد بسیاری از خانواده‌ها در فضای مجازی از هم پاشیده و باعث مشکلاتی شده است.
به گزارش پایداری ملی، حسین اسحاقی امروز در حاشیه اتاق فکر همایش عملی و پژوهشی گفتمان خانواده در فرهنگ رضوی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بنیاد بین‌المللی امام رضا ظرفیت بزرگی است که چندین سال در کشور راه‌اندازی شده ‌و تولیدات مطلوبی نیز در حوزه کارهای فرهنگی و برنامه‌های هنری صورت گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) عنوان کرد: با راه‌اندازی این بنیاد فرهنگ‌سازی و تفاوت دیدگاه به مکتب امام رضا (ع) و اهل‌بیت (ع) شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید براینکه اتاق فکر گفتمان خانواده در فرهنگ رضوی باید گسترده‌تر شود، تصریح کرد: این مهم به عنوان اتاق فکر فرهنگی و هنری جنوب استان کرمان و سایر شهرستان‌ها از این ظرفیت بتوانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم، افزود: در اتاق فکر می‌توان کمیته‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی، هنری و غیره انجام شود.

اسحاقی خاطرنشان کرد: همچنین این اتاق فکر می‌تواند محلی برای تجمع نخبگان و دانشگاهیان  برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد یک حوزه نرم‌افزاری است، اظهارداشت: اگر بخواهیم در جنوب کرمان تحول ایجاد کنیم و نمود داشته باشیم باید با فکر و اندیشه نخبگان و هرکس که در حوزه فرهنگ و هنر تاثیر گذاراست استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه هیچ‌گونه آمادگی برای مقابله با فضای مجازی در کشور وجود ندارد، گفت: بنیاد بسیاری از خانواده‌ها در فضای مجازی از هم پاشیده و باعث مشکلاتی شده است.

اسحاقی با بیان اینکه اگر در حوزه فضای مجازی در گفتمان خانواده به صورت ویژه پیگیری کنیم بسیار تاثیرگذار است خاطر‌نشان کرد: ظرفیت آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی از خانواده‌ بسیار ظرفیت بالایی است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم این گفتان را تبدیل به یک جشنواره کنیم تا تاثیرگذاری بیشتری در بین مردم داشته باشد.

اسحاقی با بیان اینکه در بحث گفتمان خانواده تئاتر خیابانی اجرا شود، عنوان کرد: ظرفیت هنر نقش تعیین کننده‌ای دارد و می‌تواند تاثیر بسیاری در بین مردم ابفا کند و حوزه هنر را باید تقویت کرد و توجه ویژه‌ای به این مهم شود.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان فضای جنگ شادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید با راه اندازی جشنواره‌های مختلف باعث شادی مردم شویم و مردم را از فضای مجازی دور کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر