۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۶۱
قدیری گفت: آنها نه تنها کار جاسوسی می کنند بلکه جاسوس پروری و تروریست پروری هم میکنند و انواع کمکها را به سازمانهای تروریستی انجام می دهند.
به گزارش پایداری ملی، محمد حسن قدیری فعالیتهای سفارتخانه های عربستان در خارج کشور را فعالیتهایی غیر دیپلماتیک خواند و گفت: آنها نه تنها کار جاسوسی می کنند بلکه جاسوس پروری و تروریست پروری هم میکنند و انواع کمکها را به سازمانهای تروریستی انجام می دهند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به  اینکه سفرای عربستان درسایر کشورها وهابیت را ترویج می کنند، به استناد گزارشی که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا به کنگره ارائه کرده بودند بیان  داشت: کسانی که برج های دوقلوی آمریکا را در 11 سپتامبر 2001 مورد هدف قرار دادند با دیپلماتهای عربستان در تماس بوده اند.

این کارشناس سیاست خارجی یکی از وظایف سفارتخانه‌های عربستان در کشورهای مختلف را ترویج وهابیت برشمرد و گفت: سفرای عربستان با سوء استفاده از مصونیت سیاسی برعلیه ایران کار می کنند چنانچه 1 میلیون دلار به احمد شهید داده بودند تا علیه ایران گزارشهای دروغین صادر کند.

وی با یادآوری حمایتهای مالی و تسلیحاتی عربستان از ریگی و گروه های تروریستی خاطر نشان کرد: در دستگیری های اخیر کشف شد که عربستان برای انجام 50 انفجار در ایران 600 هزار یورو به یک گروهک تروریستی داده بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر