۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۶۰
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد:
سی و پنجمین کارگروه تخصصی سیل، مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب گلستان در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان، با اشاره به این‌که در حال حاضر مجموعا در استان 33 درصد از ظرفیت سدها دارای آب است، اظهار کرد: یک هزار و 153 کیلومتر عملیات نقشه برداری رودخانه‌های استان انجام شده است و 150 کیلومتر نیز درحال انجام است.

مهندس محسن حسینی افزود: هم‌چنین مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌های استان نیز به طول 1153 کیلومتر در استان انجام شده است و 150 کیلومتر نیز در حال انجام است.

وی با بیان این که 471 کیلومتر رپرگذاری در رودخانه‌های استان انجام شده و 200  کیلومتر نیز در حال انجام است، تاکید کرد: برای حفاظت از مجاری آبی نیاز به بکارگیری حداقل 27 اکیپ رودبان جهت گشت و بازرسی و 9 اکیپ حقوقی جهت پیگیری قضایی و انتظامی و اجرای احکام قلع و قمع تصرفات غیرمجاز در رودخانه‌هاست.

در ادامه جلسه مهندس حسن فرازجو، مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای گلستان، گفت: میانگین بارندگی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با آمار بلندمدت افزایش 30 درصدی را نشان می‌دهد و در مورد وضعیت رودخانه‌ها نیز با کاهش 25 درصدی رواناب در حوضه گرگانرود و 40 درصدی در حوضه قره‌سو مواجه هستیم.

وی  تصریح کرد: در بحث آبخوان‌های زیرزمینی نیز در مقایسه با متوسط بلندمدت 65 میلیون مترمکعب کاهش آب زیرزمینی داریم و در بحث دما نیز در دشت 1.1 و در ارتفاعات نیم درجه افزایش دما داریم.

نماینده اداره هواشناسی نیز در این جلسه افزود: میزان بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به درازمدت افزایش 22 درصد را نشان می‌دهد و پیش‌بینی دما برای سه ماه آینده بین نیم تا یک و نیم درجه افزایش است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر