۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۴۸
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی:
رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: باید برای جبران خسارت‌های دام و احشام روستائیان چاره اندیشید تا آنها در گذر زندگی روزمره بامشکل روبه‌رو نشوند.
به گزارش پایداری ملی، مصطفی برزگران در سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه شوراهای استان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت: شوراها استان، مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها را از دیدگاه مردم می‌بینند و ادارات و سازمان‌ها با تعامل و همکاری با شوراها می‌توانند از مشکلات و کمبودهای استان باخبر شوند.

وی افزود: ارتباط شوراها و مردم می‌تواند در روند پیشرفت ادارات و سازمان‌ها مؤثر باشد چراکه سازمان‌ها و ادرات با تعامل میان شوراها می‌توانند علاوه بر پیگیری مشکلات مردم، اعتماد مردم را نیز جلب کنند.

رئیس شورای اسلامی استان با بیان اینکه اداره دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با اقدام اساسی و به موقع توانست پیشرفت «تب برفکی» در استان و کشور را متوقف سازد، خاطرنشان کرد: بیشترین و مهمترین سرمایه گذاری در استان در حوزه دام و طیور است که در ابتدای سال جاری بیماری خطرناکی به نام «تب برفکی» تهدیدی برای این سرمایه ارزشمند شد.

وی افزود: کنترل و تصمیم گیری صحیح اداره دامپزشکی استان توانست مانع از تلف بیش از حد دام شده و «تب رفکی» در تیر ماه سال جاری به 1 نقطه در کانون «تب برفکی» تبدیل شود.

برزگران با اشاره به اهمیت قرنطینه در ورود دام و طیور وارداتی به کشور، تصریح کرد: در حال حاضر مقدار زیادی از دام و طیور از سوی کشور ارمنستان بوده و باید این دام‌ها زیر نظارت دام پزشکی وارد کشور شود.

وی افزود: برای جلوگیری از ورود ویروس‌های خطرناکی همچون «تب برفکی» به کشور باید نظارت بر طرز ورود دام و طیور افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مقدار زیادی از مردم در روستاها در حوزه بیماری «تب برفکی» صدمه دیده‌اند، اذعان داشت: دام‌های موجود در روستاها به عنوان محل درآمد روستائیان است که بسیاری از این دام‌ها در زمان شیوع بیماری «تب برفکی» تلف شده‌اند.

وی افزود: باید برای جبران خسارت‌های دام و احشام روستائیان چاره اندیشید تا آنها در گذر زندگی روزمره بامشکل مواجه نشوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر