۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۳۹۳۳
رزمایش پدافند غیرعامل نیروی انتظامی روز دوشنبه با حضور رئیس پدافند غیرعامل آذربایجان غربی و با شرکت بیش از 100 نفر از نیروهای اجرایی در 2 مرحله در شهرستان تکاب اجرا شد.
به گزارش پایداری ملی، این رزمایش با هدف ارتقای توان رزمی، امدادی و خدماتی شهرستان تکاب و کسب آمادگی لازم برای مواقع بحران در دو مرحله شامل تخلیه ستاد انتظامی و ارائه خدمات امداد و نجات برگزار شد.

در این رزمایش که از محل ستاد نیروی انتظامی تکاب آغاز و در مقر یدکی مستقر در محوطه پایانه مسافربری این شهر به پایان رسید، دستگاه های خدمات رسان و نهادهای امدادی شهرستان تکاب توان عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

این رزمایش بر اساس سناریوی وقوع آتش سوزی ناشی از انفجار کپسول آتش نشانی در محل نیروی انتظامی که تخریب 70 درصدی زیرساخت های شهرستان را به دنبال داشته، اجرا شد.
نیروهای انتظامی، دستگاه های خدمات رسان و نهاد های امدادی بلافاصله در محل وقوع حادثه حضور یافته و پس از کنترل اوضاع به مقر یدکی مستقر در پایانه مسافربری تکاب منتقل شده و از آن مکان به ارائه خدمات اورژانسی و عملیاتی به مناطق مختلف شهر پرداختند.

بیش از 100نفر از نیروهای اجرایی و عملیاتی دستگاهای خدمات رسان شامل ادارات آب، برق، گاز، شهرداری و نیروهای امدادی شامل فوریت های پزشکی، جمعیت هلال احمر و سازمان آتش نشانی در کنار نیروهای انتظامی در رزمایش پدافند غیرعامل شهرستان تکاب مشارکت کردند.

رزمایش پدافند غیر عامل در 11 شهرستان استان آذربایجان غربی برگزار می شود.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر