۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۳۹۲۸
یک کارشناس امنیت سایبری برای جلوگیری از هک حساب کاربران توصیه‌هایی دارد که به کار بردن‌شان به امنیت در فضای سایبر کمک می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، این کارشناس در مورد هک اطلاعات کاربران یاهو می‌گوید "ما دقیقا نمی‌دانیم هکرها چگونه وارد حساب‌های کاربری یاهو شدند اما این را می‌دانیم که حساب بیش از 500 میلیون کاربر در سال 2014 به سرقت رفته است. آنچه که بیش از هر چیز باعث نگرانی مسئولان یاهو شده این است که پای یک دولت خارجی در میان باشد. هکرها معمولا با دو هدف دست به این کار می‌زنند 1. کلاهبرداری سایبری 2. جاسوسی. در کلاهبرداری سایبری، اطلاعات کاربر برای کلاهبرداران حکم طلا را دارد آنها علاقه زیادی دارند که از اطلاعات ایمیل کاربران سر در بیاورند و حتی درباره گربه کاربر نیز اطلاعات بگیرند.

اگر شما هم مثل پنجاه درصد آمریکایی‌ها از یک نام کاربری و یک رمز عبور مشترک برای چند حساب کاربری استفاده می‌کنید مثل این می‌ماند که دارید با دیتای خودتان "رولت" روسی بازی می‌کنید. فکر این را بکنید که آنها می‌توانند با ویژگی‌های حساب یاهو از اطلاعات پرواز، برنامه هتل و حتی اطلاعات بانکی شما مطلع شوند.

در واقع بازار پررونق آنلاینی وجود دارد که اطلاعات مهم حساب کاربری  را به‌راحتی خرید و فروش می‌کند. هیچ شکی در این نیست که هکرها می‌توانند به اطلاعات  سازمانهای اینترنتی دسترسی پیدا کنند. سوال این است که آنها چه مواقعی قادر به انجام این کار هستند. سازمانها می‌توانند با انجام چند کار ساده تا حدودی جلوی هک اطلاعاتشان را بگیرند. اول اینکه نرم‌افزارشان را آپدیت کنند. دوم اینکه کارمندان هر سازمان برای ورود به شبکه از نام کاربری و رمز عبور دو مرحله‌ای و قوی‌تری استفاده کنند.

کارشناسان اغلب توصیه می‌کنند که رمز عبور هر سه ماه یکبار تغییر کند اما مهمتر از آن این است که به‌هیچ وجه از یک رمز عبور مشترک در چند سایت یا حساب کاربری استفاده نشود چرا که با این کار کل اطلاعات خصوصی‌تان را در اختیار هکرها قرار می‌دهید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر