۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۱۸
رئیس اداره مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی بوشهر از اجرای طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از دامپزشکی بوشهر، یوسف سعادت در خصوص طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: هر سال با نزدیک شدن به فصل پاییز و تغییر شرایط آب و هوایی و افزایش خطر بروز بیماری‌های تنفسی در پرندگان طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام می‌شود و هم‌اکنون نیز طی برنامه‌ریزی‌های سازمان دامپزشکی کشور این طرح در حیات وحش، مرغ بومی و صنعتی در سراسر کشور در حال انجام است.

سعادت بیان کرد: هم‌اکنون طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۱۸ روستای استان و ۲ واحد باغ پرندگان در شهرهای بوشهر و جزیزه خارک در حال انجام است و نمونه‌های اخذ شده از طیور بومی و صنعتی در آزمایشگاه مرکز تشخیص بیماری‌های دامپزشکی استان بوشهر و همچنین موسسه رازی مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی استان بوشهر افزود: این طرح هر ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان به منظور جلوگیری از بروز و گسترش ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان برای بررسی وضعیت پرندگان انجام می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر