۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۸۵۶
دوره آموزشی پدافند غیرعامل به منظور آشنایی هر چه بیشتر کارکنان با مباحث حفاظتی و مدیریت بحران در ناحیه فنی آبادان برگزار شد.
در این دوره آموزشی سه روزه کارکنان با مباحثی همچون تعاریف و اصلاحات پدافند عامل و غیرعامل ، انواع دفاع غیرعامل و اهمیت آن، نظریه های استراتژیک، اهمیت و لزوم توجه به دفاع غیرعامل و تاریخچه پدافند غیرعامل آشنا شدند.

 برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در زمینه پدافند غیرعامل یکی از گام های مهم و زیربنایی برای رسیدن به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل، جهت تقویت توان دفاعی، ارتقای آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه های کلان ملی کشور است.

 استتار، اختفاء، استحکامات ،پوشش، ایجاد سازه های امن ، مقاوم سازی تاسیسات و مراکز صنعتی، ایجاد جان پناه، حفاظت، ایمنی ، اطلاع رسانی و مقابله با عملیات روانی دشمن از اقدام های اساسی دفاع غیرعامل است. 

ناحیه فنی آبادان در سال ١٣٧٢ به منظور شتاب در امر پیشگیری، نگهداری و تعمیرات خطوط لوله و مراکز انتقال نفت تابعه و جلوگیری از مصرف انرژی (از جمله سوخت، نیروی انسانی ، کاهش هزینه ها) در شهرستان آبادان تشکیل شد.

 حوزه فعالیت این ناحیه، مراکز انتقال نفت شهید لرستانی،سیدی آبادان، شهید علیان (خوردورق)، شهید ساکی (مایل٤٠) و مرکز انتقال نفت امین باوی ، تاسیسات نیروگاهی آبادان و خرمشهر و خطوط لوله٢٦ اینچ (نفت کوره)، ١٦ اینچ ( ORD)، ١٦ اینچ(فرآورده)، ٢٤ اینچ(نفت خام ) ١٦ و١٢ اینچ حد فاصل آبادان /ماهشهر و آبادان / دارخوین تعریف شده است. 

طول تاسیسات کنونی ناحیه فنی آبادان ٥٣٠ کیلومتر انشعاب به طول ٤٠٠ متر ٨ اینچ نیروگاه آبادان و انشعاب ١٢ اینچ به طول ٨ کیلومتر نیروگاه خرمشهر است.

 این ناحیه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و کارآمد متشکل در واحدهای تعمیرات خط ، مکانیک ، ابزار دقیق و کنترل ، برق ، تعمیرات عمومی ، مهندسی خوردگی فلزات و خدمات ترابری نسبت به پشتیبانی و نگهداری از خطوط لوله و تجهیزات اقدام کرده و با برنامه ریزی های پیشگیرانه علاوه بر تعمیرات، توسعه و به روز رسانی تجهیزات موجود را نیز برعهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر