۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۲۳۷۷۹
مدیر جهاد کشاورزی آبادان:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی از نیمه شهریورماه جاری خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، ناجی شهیب زاده با اشاره به وجود ارتباط تنگاتنگ میان قشر دامدار و کشاورز اظهار کرد: برای اجرای کامل مرحله دوم طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی با هدف پیشگیری از بروز بحران، مروجان جهاد کشاورزی با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان در زمینه آموزش و توجیه دامداران شهرستان اقدام کردند.

وی افزود: ضمن انجام بازدیدهای مکرر به جهت هموار کردن مسیر، در تلاش برای حفظ سرمایه های دامی از ابتلا به این بیماری مهلک و ضد اقتصادی با انجام اقدامات پیشگیرانه هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان بیان کرد: با توجه به احتمال شیوع دوباره بیماری تب برفکی، اقدام در جهت واکسیناسیون دامها توسط صاحبان دام امری الزامی و شایسته است.

به گفته شهیب زاده، با انجام این کار از بروز خسارات و تلفات ناشی از این بیماری که بسیار هم سنگین است، جلوگیری می شود.

وی ضمن تاکید بر نقش تاثیرگذار واکسیناسیون دام در مقابله با بیماری تب برفکی تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه ای و کنترلی تردد دام توسط دامداران در جهت پیشگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان عنوان کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی و مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر