۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۲۳۷۵۷
مرکز مطالعات پدافند غیرعامل در دانشگاه شهید چمران ایجاد می‌شود؛
تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی و ایجاد مرکز مطالعات پدافند غیرعامل در دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور دکتر ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهشی و فناوری این دانشگاه و محمد حرّی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان منعقد شد
به گزارش پایداری ملی، در ابتدای این نشست که روز چهارشنبه، 24 شهریورماه در معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه افزایش مراکز علمی و تحقیقاتی تقاضا‌محور را از برنامه‌های مهم دانشگاه در سال جاری عنوان و اظهار کرد: درصدد هستیم که با ایجاد این مراکز به برنامه‌های تحقیقاتی اعضای هیأت‌علمی جهت داده و در راستای رفع نیازهای جامعه گام برداریم تا از پراکنده‌کاری جلوگیری شود.

وی افزود: دستیابی به این هدف به زمان نیاز دارد و نیاز است که بین بدنه‌ی اجرایی و مراکز علمی استان ارتباطی منسجم برقرار شود؛ نهادهای پژوهشی و علمی می‌توانند به اجرای هرچه بهتر امور تخصصی و فنی در استان کمک کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز تأکید کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تلاش خواهیم کرد که چهار مرکز پدافند غیرعامل، مرکز مطالعات زنان، مرکز مطالعات شهری و مرکز تحقیقات پمپ‌های درون و سر چاهی به مراکز علمی این دانشگاه افزوده شود.

همچنین در این نشست، محمد حرّی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان، اظهار کرد: در هر حوزه تخصصی باید به تناسب همان حوزه پژوهش‌های علمی انجام شود که در کشور ما در زمینه‌ی پدافند غیرعامل به دلیل نو بودن هنوز دانش تخصصی مرتبط تولید نشده است.

وی افزود: البته در دانشگاه‌های نظامی کشور، در این‌باره تحقیقاتی انجام‌شده اما در دیگر دانشگاه‌ها کمتر به مسأله پدافند غیرعامل توجه شده است. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسأله پدافند غیرعامل و تأکید برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه بر رعایت الزامات پدافندی، باید به سوی مصون‌سازی کشور پیش رفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با بیان این‌که در مسأله نفت، پتروشیمی، حوزه‌های زیست‌محیطی و ... نیاز به دانش تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل وجود دارد و نمی‌توان با یک روش برای این حوزه‌ها در بخش پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی داشت، گفت: استانداری خوزستان آمادگی لازم جهت همکاری برای راه‌اندازی مرکز مطالعات پدافند غیرعامل در دانشگاه شهید چمران اهواز را دارد.

برگزاری دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل برای اعضای هیأت‌علمی دانشگاه، شناسایی اولویت‌های پژوهشی حوزه پدافند غیرعامل و اعلام به دانشکده‌ها، بررسی شرایط استقرار مرکز مطالعات پدافند غیرعامل در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، معرفی مرکز مطالعات پدافند غیرعامل دانشگاه به سازمان‌ها و ارگان‌های استان، پیگیری برای اخذ مجوز از وزارت علوم برای راه‌اندازی این دفتر، برگزار کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و ... از مصوبات این نشست هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر