۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۳۷۴۰
تجلیل از تلاش بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی؛
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ماهیت تمام فعالیت های بخش کشاورزی با هدف تامین امنیت غذایی، در راستای پدافند غیرعامل است.
به گزارش پایداری ملی، مهندس کریم مهری در جلسه پدافند غیرعامل که با حضور سردار جهانسری، مسئول پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: ماهیت تمام فعالیت های بخش کشاورزی در راستای پدافند غیرعامل است، چون تامین و تولید غذا و مواد خوراکی برای مقابله با تحریم ها و حفظ امنیت غذایی مردم جامعه بوده و قیمت گذاری مناسب برای محصولات استراتژیک از جمله گندم، باعث شد تا انگیزه و رغبت کشاورزان برای کاشت بیشتر گندم و فروش این محصول استراتژیک افزایش یابد و یک نوع آرامش روانی برای جامعه با ارمغان بیاورد.
مهندس مهری با اشاره به راه اندازی سامانه ارتباطی ۱۵۵۹، خاطر نشان کرد: اطلاعات مربوط به چگونگی تامین و مصرف بهینه کودهای شیمیایی، هزینه های آزمایش خاک، هواشناسی، صدور نسخه توصیه های تغذیه ای کشاورزی، حمل و نقل نهاده های کشاورزی، خرید نهاده های کشاورزی و غیره از طریق سامانه مذکور انجام می یابد. 
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش مستمر و مجدانه  مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی در شهرستانها و ستاد سازمان، اقدامات پیشگیرانه چشمگیری برای مقابله با آفات، امراض و بیماریهای ناخواسته مانند آنفولانزا و سایر بیماریهای دامی و گیاهی در جهت جلوگیری از بیماری ها و افزایش راندمان تولید و تضمین امنیت غذایی با  ذخیره سازی مقدار قابل توجهی از محصول استراتژیک گندم در راستای تحقق سیاست های پدافند غیرعامل و اقتصاد مقاومتی بوده و سازمان جهاد کشاورزی اقدام به تهیه بانک ژن دام در حوزه تولیدات دامی و تهیه بانک ژن بذر در حوزه تولیدات گیاهی برای مصون سازی این دو حوزه از انقراض گونه های دامی و گیاهی و مقاومت در برابر تحریم های دشمنان و تامین گونه های دامی و گیاهی مورد نیاز در وضعیت اضطرار نموده است و برای مبارزه با بیماری های دامی از طریق شبکه دامپزشکی و برای مبارزه با بیماری های گیاهی از طریق نگهداری و حفاظت از  نباتات و گیاهان ، اقدامات اساسی و موثری انجام یافته و برای شناساندن بیشتر اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل در جریان سال جاری رزمایش بزرگ پدافند غیرعامل با مشارکت کلیه واحدهای زیر مجموعه سازمان جهادکشاورزی برگزار خواهد شد.
مهندس محمود صادقی اورنگی معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با توجه به سابقه بروز خطرات وحوادث ناشی از عوامل طبیعی، زیست محیطی ، بیوژیکی مثل مبارزه با تب برفکی، تامین واکسن مورد نیاز جهت مبارزه و ..... به الزامات، محورها و برنامه های راهبردی جهاد کشاورزی بارویکرد توسعه پایدار در حوزه پدافند غیر عامل اشاره نمود.
سپس واحدهای تخصصی زیر مجموعه جهاد کشاورزی فعالیت های خویش را در قالب 9 برنامه ابلاغی ارائه نمودند.
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیزدر این جلسه گفت: در بحث سایبری تهدیدات داخلی قابل شناسایی بوده ولی تهدیدات خارجی قابل شناسایی نیستند و بعد از ورود عوامل مشخص می شوند.
     سردار احمد جهانسری با اشاره به تولید و ساخت انواع داروها و ابزارهای سلامتی در داخل کشور، تصریح کرد: تولیدات داخلی که از نظر ایمنی برابر با استانداردهای جهانی هستند باید مورد حمایت دولت قرار گیرند و از قاچاق کالا و واردات غیر مجاز پیشگیری شود.
وی افزود: ما از تلاش بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم به ویژه تامین محصولات استراتژیک مثل گندم و دانه های روغنی تشکر می کنیم. 
سردارجهانسری در این جلسه در خواست نمود: که سازمان به آموزش تخصصی پدافند غیرعامل ، برگزاری رزمایش زیستی توجه نموده و سازمان جهاد کشاورزی و واحدهای وابسته و تابعه خواسته های کلان خود را در راستای اجرایی نمودن پدافند غیر عامل بنمایند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر