۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۳۷۳۵
یک مقام مسئول با بیان اینکه کسری منابع آبی کشور سالانه به ۵.۷ میلیارد مترمکعب رسیده است، اعلام کرد: امسال با مسدود کردن ۲۰ هزار چاه غیر مجاز، یک میلیارد مترمکعب آب زیرزمینی مدیریت می‌شود.
به گزارش  پایداری ملی، محمد حاج‌رسولی‌ها  با اشاره به افزایش اعتبارات تعادل بخشی آب در دولت یازدهم با هدف حفظ منابع آب زیرزمینی، گفت: بر این اساس ۸۰۰ گروه گشت و بازرسی در دشت‌های مختلف کشور در حال بازرسی و نظارت هستند. 
 
وی با اعلام اینکه خراسان رضوی یکی از استان‌ها در کشور بوده که بیشترین کسری مخزن آب‌های زیرزمینی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، در تشریح اقدام‌های انجام شده در راستای تعادل بخشی منابع آبی کشور، تصریح کرد: در دولت اقداماتی مانند پرکردن چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند آب و برق رشد چشمگیری داشته است. 
 
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه امسال و سال گذشته میزان اعتبارات تعادل بخشی آب در استان خراسان رضوی ۲۲۰ میلیارد ریال تعیین شده است، در حالی‌که این میزان در سه سال گذشته ۱۱ میلیارد ریال بود، اظهار داشت: در زمینه نصب کنتورهای هوشمند نیز امسال عملیات نصب ۵۰ هزار عدد کنتور هوشمند آب و برق در حال انجام است که این میزان در سال‌های گذشته بین چهار تا پنج هزار کنتور بوده است. 
 
این مقام مسئول با یادآوری اینکه کسری منابع آبی در سطح کشور سالانه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب برآورد می‌شود، تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه می‌توانیم این کسری را جبران کنیم. 
 
حاج‌رسولی‌ها در انتها خاطرنشان کرد: در گذشته سالانه سه تا چهار هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور مسدود می‌شد که امسال این میزان به ۲۰ هزار حلقه چاه می‌رسد و می‌توانیم یک میلیارد مترمکعب آب زیرزمینی را مدیریت کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر