۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۳۶۹۸
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از احتمال وقوع آبگرفتگی و سیل در دو روز آینده برای هشت استان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: از عصر دیروز(دوشنبه) تا 24 ساعت آینده افزایش ابر، رعدوبرق، وزش باد شدید و رگبار باران استانهای شمالی، سواحل دریای خزر، برخی نقاط خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، شرق استان تهران، سمنان، و شرق قزوین را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده بارش باران و رعدوبرق  در زمان عصرگاهی برای استانهای کرمان و هرمزگان ایجاد شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این بارش باران و رعدوبرق که در استانهای کرمان، هرمزگان، گیلان، مازنداران، گلستان، ارتفاعات شرقی تهران، سمنان و قزوین خواهد بود می‌تواند موجب بروز آبگرفتگی در معابر و سیلابی شدن مسیلها شود که امیدواریم تمهیدات لازم مدنظر قرار بگیرد.

وظیفه اظهار کرد: سواحل دریای خزر نیز در 24 ساعت آینده مواج خواهد بود و مسافران تابستانی باید نکات ایمنی و عبور و مرور در زمان لغزنده بودن جاده‌ها را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: میزان بارشها رفته رفته از دو روز آینده کاهش می‌یابد و روند افزایش نسبی دما را تا پایان هفته در نقاط مختلف کشور شاهد خواهیم بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید واحتمال گردوخاک در شرق و غرب کشور گفت:‌ باد شدید در شرق کشور موجب بروز گردوخاک در استان سیستان و بلوچستان و به‌ویژه زابل خواهد شد؛ استانهای ایلام و خوزستان نیز در سه روز آینده گردوخاک به همراه غبار محلی را خواهند دید.

وظیفه با بیان اینکه اهواز با 44 درجه گرمترین و و شهرکرد با 8 درجه خنک‌ترین مناطق محسوب می‌شوند، گفت:‌ دمای هوای تهران نیز در حال حاضر 32 درجه بالای سفر است که طی 24 ساعت آینده دو درجه کاهش پیدا خواهد کرد.


منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر