۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۳۵۷۲
مدیرکل مخابرات اردبیل خبر داد
مدیرکل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: با استفاده از ظرفیت فیبر نوری تلاش می‌کنیم تا خطوط ارتباطی استان اردبیل را در مواقع بحرانی مورد پشتیبانی قرار دهیم.
به گزارش پایداری ملی، یاور محمدحسینی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه در اردبیل در قالب کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران در اردبیل اظهار کرد: ما دبیری کارگروه ارتباطات و مخابرات را در شورای هماهنگی مدیریت بحران بر عهده گرفتیم و سعی بر این است تا با یک پیگیری و تلاش جدی بتوانیم در مواقع مخاطرات طبیعی با حفظ آرامش زمینه برقراری ارتباطات ایمن را برای هموطنان فراهم کنیم.

وی از تهیه طرح جامع اطلاعات و پیش‌بینی بروز مشکلات مختلف در سامانه‌های مخابراتی و ارتباطات خبر داد و تصریح کرد: دو شرکت مخابرات آذربایجان شرقی و گیلان به عنوان شرکت‌های معین استان اردبیل انتخاب شدند که در صورت بروز حوادث و رخدادهای مختلف با فراخوانی که انجام می‌شود از ظرفیت مخابراتی و ارتباطات این دو استان معین بهره‌مند می‌شویم.

مدیرکل شرکت مخابرات استان با بیان اینکه سعی کردیم رینگ ارتباطی استان را به گونه‌ای انتخاب کنیم تا در قالب دیدگاه پدافند غیر عامل با یک زلزله و یا حادثه دیگر زمینه قطع ارتباطات فراهم نیاید، گفت: ما قطعاً از تجهیزات و امکانات سیار برای برقراری ارتباطات و حفظ خط ترافیکی در این زمینه استفاده می‌کنیم و سعی و تلاشمان بر این است تا از مسیرهای مختلف در مواقع بحرانی خدماتی را به هموطنان ارائه کنیم.

محمدحسینی با بیان اینکه ما همه ساله دو مانور را برای ارزیابی تجهیزات و امکانات موجود در انبارها در قالب اقدامات سریع و به موقع و نتیجه بازخورد آن برگزار می‌کنیم، افزود: در یک سیستم نوین و در قالب شبکه خاص ما برای مدیران و مسؤولان درگیر در هماهنگی امدادرسانی به حادثه‌دیدگاه در مواقع بروز اتفاقات سعی می‌کنیم تا تلفن آنها در این مواقع اضطراری فعال باشد.

وی از آمادگی نیروهای مخابرات در بحث فراخوان اکیپ‌ها و تیم‌های ستادی و همچنین بازسازی، ترمیم و تقویت تجهیزات مدرن خبر داد و بیان کرد: ما سعی کردیم برای تمامی سازمان‌های حساس و تأثیرگذار در خط ارتباطی از ظرفیت فیبر نوری استفاده کنیم به طوری که با از بین رفتن سیستم رادیویی و وارد آمدن آسیب به این بخش ما به راحتی می‌توانیم از توان فیبر نوری در تقویت ارتباطات استفاده کنیم.

محمدحسینی فیبر نوری را از ایمن‌ترین مسیر ارتباطی برخلاف سیستم رادیویی اعلام کرد و ادامه داد: سعی و تلاشمان بر این است تا بتوانیم حرکت‌ها و اقداماتی را انجام دهیم که به یقین تأمین امنیت در این حوزه به انجام برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر