۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۳۵۶۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نقش جامعه پزشکی در ترویج پایه‌های سلامت و بهداشت عمومی پدافند غیرعامل را مهم عنوان کرد.
به گزارش پایداری ملی، محمود مومن‌نسب ظهر امروز در همایش پدافند غیرعامل علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پدافند غیرعامل در هشت رویکرد تجلی پیدا می‌کند، بیان داشت: یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل زیستی بیولوژیک و بیوتروریسم، سلامت، بهداشت، امنیت غذایی و دارویی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به پدافند زیستی طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان و بسیج جامعه پزشکی به این نتیجه رسیدیم که مقوله سلامت از عوامل مهم در حوزه پدافند غیرعامل است.

مومن‌نسب با تأکید بر اینکه در جامعه امروز باید در امر سلامت و امنیت بهداشتی اطلاعات لازم داشته باشیم، گفت: به همین منظور سمینار پدافند غیرعامل با رویکرد زیستی و سلامت با حضور اساتید برجسته در این حوزه در هشت بخش در یک روز برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر کدام از اساتید در این همایش مباحث عمومی پدافند غیرعامل، جنگ نرم، جنگ روانی، جنگ بیولوژیک، اصول و مبانی پدافند پرتوی، تهدیدات حملات بیولوژیک و راهکارهای دفاعی و آمادگی ارائه می‌شود، بیان کرد: در پایان این همایش به شرکت‌کنندگان گواهی بازآموزی ارائه می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از نگاه پدافند غیرعامل بحث پدافند زیستی بر مقوله سلامت و بهداشت از اهمیت خاصی برای حاکم شدن آرامش روحی و روانی بر مردم و جامعه برخوردار است.

مومن‌نسب ادامه داد: از طرفی تمام ابزارها و امکانات که در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان به کار گرفته می‌شوند باید اصول و مبانی سلامت و بهداشت را رعایت کنند بر همین اساس نقش جامعه پزشکی در ترویج پایه‌های سلامت و بهداشت عمومی در بخش پدافند غیرعامل از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب نهادها در برگزاری همایش‌های پدافند غیرعامل اذعان کرد: از اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم، لذا انتظار می‌رود همواره یاری‌گر ما در ترویج پدافند غیرعامل در جامعه باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر