۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۳۵۵۲
کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل ویژه گروه های پزشکی شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی این کارگاه آموزشی به مدت یک روز و با حضور 100 نفر از اعضای بسیجی جامعه پزشکی شهرستان های جنوب استان از جمله سردشت، پیرانشهر، نقده، اشنویه، بوکان، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و مهاباد در محل سالن طلائیه برگزار شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: الفبای پدافند غیرعامل، نیازسنجی و پیشگیری است.
باقر بهرامی افزود: یکی از ضروری ترین مراحل پیشگیری، آگاهی رسانی و آموزش همگانی است.

وی بیان کرد: همه ما باید به طرفی حرکت کنیم که فرهنگ پدافند غیرعامل مانند یک سبک زندگی در بین جامعه نهادینه شده و به فرهنگ آن جامعه تبدیل شود.

وی اظهار کرد: آموزش مداوم کادر بهداشت و درمان جهت مقابله با بحران، آشنایی اورژانس و نیروهای امدادی و تقویت سیستم پایش بیماری و حوادث از راهبردهای نظام سلامت در پدافند غیر عامل است.

بهرامی افزود: تداوم فعالیت های زیر بنایی کشور از جمله اهداف پدافند غیر عامل به شمار می رود.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آذربایجان غربی نیز در این کارگاه آموزشی گفت: در راستای توجه به فرمایش مقام معظم رهبری سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل در شهرستان خوی به عنوان نماینده شمال استان و در شهرستان مهاباد به عنوان نماینده جنوب استان کرده است.

سرهنگ محمدرضا شریفی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی بیشتر کادرهای پزشکی با آسیب ها و ترفندهای دشمن و ارتقای سطح آگاهی کادرهای پزشکی از پدافند غیر عامل عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تهدیدات فقط شامل بعد نظامی نیست بلکه امروزه شیوه های نوین چون سایبر و مسائل زیستی و بهداشتی نیز از جمله راه های نفوذ و تهدید به شمار می رود.

به گزارش پایداری ملی ، کاهش مرگ و میر، مصدومیت، معلولیت و آسیب مراکز بهداشتی و درمانی، کاهش آسیب پذیری حوزه سلامت، افزایش ظرفیت ها در حوزه های عملکردی، تجهیزات و پرسنل و بازگشت سریع کارکردهای این حوزه به حالت معمول پس از پاسخ به حوادث از اهداف اصلی پدافند غیر عامل است.

کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در جنوب استان آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان مهاباد و در شمال استان به میزبانی شهرستان خوی برگزار می شود.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر