۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۳۴۸۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛
کریمی قدوسی جهت برنامه ششم را تضعیف بنیان های دفاعی خواند و گفت: در برنامه ششم توسعه مقام معظم رهبری در مورد پدافند غیر عامل تاکیداتی داشتند و دستوراتی دادند که متاسفانه همه موارد حذف شد.

به گزارش پایداری ملی،جواد کریمی قدوسی نماینه مشهد و  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت برنامه ششم را تضعیف بنیان های دفاعی خواند و گفت: در برنامه ششم توسعه مقام معظم رهبری در مورد پدافند غیر عامل تاکیداتی داشتند و دستوراتی دادند که متاسفانه همه موارد حذف شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی کل مسائل مربوط به دفاع و امنیت در برنامه ششم را بررسی خواهد کرد گفت: ماده ۳۰برنامه ششم موجب تضعیف شورای عالی امنیت ملی می شود، نظر شورای امنیت هم در این خصوص به کمیسیون منعکس شده و قطعا آقای شمخانی مخالف این بند از لایحه برنامه ششم توسعه است.

وی این بند را در راستای پروژه نفوذ خواند و گفت:تصمیم گیری در این موارد جزو اختیارات فرماندهی کل قوا است.اتصالش به دولت خلاف قانون اساسی است و جایگاه شورای عالی امنیت را تضعیف می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این مواد نوعی تفسیر برجام۲ است برجام ۲رسالت اصلی خود را تضعیف سپاه و نیروی قدس و تفکر مقاومت قرار داده است.

به گزارش مهر طبق ماده ۳۰ لایحه برنامه ششم-در راستای اجرای مفاد مصرح در قانون اساسی و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور و به منظور مدیریت منسجم هماهنگ و موثر روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و برای پشتیبانی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح مکلف اند، تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند.

گفتنی است این ماده از لایحه برنامه در لایحه ای که به مجلس نهم ارائه شده بود وجود نداشت و در لایحه جدیدی که از سوی دولت به مجلس ارائه شد اضافه شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر