۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۳۴۸۲
عناصر گروه تروریستی داعش پس از مسدود شدن حساب های کاربریشان در توییتر، در پیام‌رسان تلگرام فعال شدند.
به گزارش  پایداری ملی به نقل از وبسایت ان دی تیوی، پس از آنکه شبکه اجتماعی توییتر به طور گسترده حساب های کاربری مرتبط با داعش را مسدود کرد، عناصر این گروه تروریستی به سرعت در نرم افزار پیام رسان تلگرام فعال شدند.

به گزارش صدای آمریکا (VOA)، عناصر داعش از نرم افزار پیام رسان تلگرام برای برنامه ریزی و هماهنگی درخصوص جزئیات ماموریت های تروریستی در غرب استفاده می کنند. 

فرانسه و آلمان در بیانیه هایی خواستار اعمال محدودیت های شدید درخصوص استفاده عناصر داعش از تلگرام شدند. در این بیانیه آمده است: «استفاده تروریست ها از ارتباطات رمزگذاری شده، روند تحقیق و شناسایی آنها را به چالش می کشد. برای این منظور باید با حفظ حریم خصوصی سایر شهروندان، راه حل کارآمدی پیدا کرد.»

گزارش ها نشان می دهد تمایل عناصر داعش به استفاده از نرم افزار تلگرام به شدت افزایش یافته است. عناصر داعش پس از معرفی ویژگی «کانال» از سوی تلگرام در سال 2015، تمایل زیادی به این نرم افزار نشان دادند.

توییتر در تلاشی برای مبارزه با اقدامات مرتبط با تروریسم، در 6 ماه گذشته بیش از 235 هزار حساب کاربری را به حالت تعلیق درآورد. توییتر پیش از این نیز اعلام کرده بود 125 هزار حساب کاربری مرتبط با عناصر گروه تروریستی داعش را مسدود کرده است.

با این حال براساس تازه ترین گزارش موسسه بروکینگز، عناصر داعش هنوز هم 46 هزار حساب کاربری فعال در توییتر دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر