۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۳۴۴۸
در سومین روز از هفته دولت دکتر معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور از روند جمع آوری سنبل آبی در ملاسرا شهرستان شفت و تالاب عینک دیدن کرد.

به گزارش پایداری ملی، در سومین روز از هفته دولت دکتر معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور از روند جمع آوری سنبل آبی در ملاسرا شهرستان شفت و تالاب عینک دیدن کرد. 

در سومین روز از هفته دولت دکتر معصومه ابتکار معاون محترم ریاست جمهوری از تالاب عینک رشت و تالاب ملاسرای شفت دیدن کردند.

وی در حاشیه این بازدید که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت تصریح کرد: چند سالی است که تالاب های گیلان با پدیده های شوم گیاهی از نقاط مختلف جهان شامل آزورلا، شانه دار و اخیرا سنبل آبی مواجه شده است. 

رییس سازمان محیط زیست کشور سنبل آبی را گیاهی مهاجم با رشد سریع عنوان کرد و گفت: این گیاه با رشد سریع خود پوشش تالاب ها را به نحوی پر می کند که زندگی آبزیان و جانوران را از بین می برد. 

در سومین روز از هفته دولت دکتر معصومه ابتکار معاون محترم ریاست جمهوری از تالاب عینک رشت و تالاب ملاسرای شفت دیدن کردند.

دکتر ابتکار با اشاره به اینکه خرید و فروش این گیاه غیر قانونی و جرم است ، از مردم خواست تا از انتقال این گیاه به مناطق دیگر جدا خودداری کنند.

شایان ذکر است آببندان 14 هکتاری ملاسرا این روزها محل رشد و تکثیر گیاه سنبل آبی است که چند روزی است که با دستور استاندار  گیلان، فرماندار شهرستان شفت با همکاری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در حال جمع آوری این گیاه مهاجم هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر