۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۳۴۱۷
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غيرعامل كشور:
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غيرعامل كشور با بیان اینکه مبانی پدافند غیرعامل کاملا در مرکز هسته ای ایران رعایت شده و این خود یک پیشگیری بزرگی است، تصریح کرد: البته ما تا رسیدن به اهداف خود در موضوع پدافند غیرعامل فاصله زیادی داریم که از طریق آموزش و فرهنگسازی می توان به اهداف خود دست پیدا کنیم.
به گزارش پایداری ملی ، دوره آموزش پدافند مردم محور و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان برای رابطین پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی استان و کارشناسان شهرداری در محل سالن اجتماعات سازمان قطار شهری اصفهان برگزار گردید.

سردار معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غيرعامل كشور، در این همایش با بیان این که پدافند یک مفهوم یک پارچه است که شامل دو بخش پدافند عامل و پدافند غیر عامل می شود؛ گفت: پدافند عامل در اختیار نیروهای مسلحانه بوده و پدافند غیرعامل همان دفاع غیر مسلحانه است که به همه دستگاه های اجرایی کشور و آحاد مردم مربوط می شود.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر‌نظامی بوده و با اجرای آن می‌توان از بسیاری از خسارت‌ها و تلفات جلوگیری کرد و در این امر همه نهادها حتی عوام مردم نیز مشارکت دارند‌.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غيرعامل افزایش آگاهی های عمومی و فهم و معرفت به موضوع پدافندغیرعامل را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای همگان دانست و برانجام اقدامات پدافندغیرعامل مبتنی بر دانش روز با توجه به  پیچیدگی ها و تنوع تهدید تاکید کرد.

وی گفت: در دویست سال گذشته هرگاه جنگی اتفاق افتاد بخشی از خاک این سرزمین جدا شد بگونه ای که طی این مدت بیش از یک میلیون کیلومتر از خاک کشورمان جدا شد.

معاون اموراستان‌های سازمان پدافند غیرعامل در ادامه افزود: در حالی که در 8سال دفاع مقدس علی رغم اینکه 35 کشور به رژیم بعث عراق در جریان جنگ تحمیلی تجهیزات نظامی، 15 کشور به این رژیم نیروی نظامی و 85 کشور از رژیم بعثی عراق حمایت کردند؛ ولی با استقامت و پایمردی ملت بزرگ ایران، دشمن نتوانست یک وجب از خاک ایران عزیز را به غارت ببرد.

وی با بیان اینکه در جنگ عامل نیروهای مسلح مقتدرانه از کشور دفاع می‌کنند بیان کرد: در دفاع غیرعامل باید همگان نسبت به پیشگیری از آسیب‌ها در صحنه باشند و خود را به مهارت‌های گوناگون تجهیز کنند.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به دفاع غیر مسلحانه در مقابل تهدیدات نوین دشمن به عنوان یکی از وظایف سازمان پدافند غیر عامل گفت: کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات و ارتقاء پایداری نظام از وظایف اصلی سازمان پدافند غیر عامل کشور است.

معاون امور استان های پدافند غیرعامل کشور از ارگ بم به عنوان بنایی که تمام مبانی پدافند غیرعامل در آن رعایت شده یاد کرد و گفت: سال ها پیش در معماری های کشور ما مبانی پدافند غیرعامل لحاظ شده است به عنوان نمونه ارگ بم سال های زیادی از انواع تهدیدها دور بوده و حتی در طراحی انبارهای آن ذخیره مواد غذایی برای افراد تا شش ماه پیش بینی شده بود.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غيرعامل کاهش آسیب پذیری و افزایش و ارتقاء پایداری ملی را از نتایج پدافند غیرعامل دانست و افزود: لازم است اصول و مبانی پدافند غیرعامل در ذات طرح ها دیده شده و در تمامی پروژه ها مبانی مربوط به این موضوع رعایت شود.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در سال ۹۱ پیرامون توجه به موضوع پدافند غیرعامل اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند انتظاری که از پدافند غیرعامل دارم این بوده که کشور را از دورن مصون سازی کنند.

معاون بسیج و امور استان های پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدهای دست ساز و انسان ساز قرار گرفته و نقش مصون سازی دارد، تصریح کرد: بخشی از این تهدیدات می تواند زیستی و بخشی دیگر می تواند سایبری باشد لذا زیرساخت هایی که اجرا می شود بایستی مصون سازی شده و آسیب پذیری آن ها پایین باشد.

وی به موضوع تلف شدن مرغ های تخم گذار چهار استان قزوین، البرز، زنجان و مرکزی طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: علت این موضوع وارد شدن واکسنی آلوده به داخل کشور بود لذا بیماری های دست ساخته انسان وجود دارند که می توانند توسط انسان ترویج پیدا کنند.

معاون بسیج و امور استان های پدافند غیرعامل کشور رسالت پدافند غیرعامل را کاهش آسیب پذیری از طریق آموزش، فرهنگسازی و اطلاع رسانی به آحاد مردم دانست و افزود: گروهک های داعشی در سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد قرارگاه دفاع اقتصادی در دستورکار سازمان پدافند غیر عامل قرار دارد اظهارداشت: اولویت دادن به تولیدات داخلی و کم کردن واردات در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات قرارگاه اقتصادی پدافند غیر عامل در مقابل تهدیدات اقتصادی دشمن خواهد بود.


مبانی پدافند غیرعامل در مراکز هسته ای ایران رعایت شده است

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غيرعامل با بیان اینکه رعایت پدافند غیر عامل از ایجاد تهدید پیشگیری می کند، اظهار داشت: قدرت جمهوری اسلامی ایران در حدی است که دشمنان جرات حمله نظامی به کشور را ندارند و افکار عمومی نیز اجازه این کار را نمی دهد هر چند که رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به مراکز هسته ای ایران تهدیداتی را عنوان می کند اما جسارت انجام چنین کاری را ندارد.

معاون بسیج و امور استان های پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: یکی از کارشناسان غربی به وجود سه خصوصیت در مراکز هسته ای ایران که امکان حمله نظامی را میسر نخواهد کرد اشاره کرده که یکی از این خصوصیات این بوده که فناوری هسته ای کشور کاملا بومی بوده و توسط دانشمندان هسته ای کشور ایجاد شده اند.

وی اضافه کرد: از نظر این کارشناس غربی قرار گیری مراکز هسته ای ایران در عمق زمین، آسیب ناپذیری آن ها و پراکندگی این مراکز هسته ای از دیگر ویژگی هایی است که حمله به آن ها را غیرممکن کرده است.

وی با بیان اینکه مبانی پدافند غیرعامل کاملا در مرکز هسته ای ایران رعایت شده و این خود یک پیشگیری بزرگی است، تصریح کرد: البته ما تا رسیدن به اهداف خود در موضوع پدافند غیرعامل فاصله زیادی داریم که از طریق آموزش و فرهنگسازی می توان به اهداف خود دست پیدا کنیم.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غيرعامل با بیان اینکه مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل را چراغ راه و دفاع را جزئی از هویت یک ملت زنده می‌دانند، گفت: کارشناسان غربی بر این باور هستند که مراکز هسته‌ای ما 3 خصوصیت دارند که هزینه برای آن‌ها بیش از فایده‌ای است که برای ما دارند، که شامل فن‌آوری بومی آن‌ها، پراکندگی گسترده و ساختار آن‌ها در عمق است.

وی خاطرنشان کرد: نا‌امیدی دشمن زمانی اتفاق می‌افتد که ما بتوانیم از به هر طریق مستحکم باشیم، کشور ما از اقتدار و جایگاه بالائی برخوردار است و ما نباید به وضعیت فعلی رضایت داشته باشیم بلکه باید روز به روز شرایط کنونی را ارتقاء بخشیم.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غيرعامل استحکام سازی درونی قدرت ملی را از اهداف پدافند غیرعامل و مورد تاکید مقام معظم رهبری دانستند و با اشاره به کارکردهای پدافندغیرعامل در طراحی معمارانه آنرا یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کاهش آسیب پذیری برشمرد و خواستار رعایت این الزامات در ساخت کالبدی کشور شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر