۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۳۳۹۵
معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه ای که با حضور مدیران حوزه های مختلف انرزی در استان فارس برگزار گردید حضور یافت .

به گزارش پایداری ملی، معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه ای که با حضور مدیران حوزه های مختلف انرزی در استان فارس برگزار گردید حضور یافت .

ابتدا مدیر کل پدافند غیر عامل استاندارفارس ضمن خیر مقدم ، تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه گزارش جامعی از عملکرد پدافند غیر عامل درحوزه های مختلف انرژی ارائه نمودند .

مهندس رحیم آزادی : هدف از برگزاری این جلسه را بررسی میزان آمادگی ، توانمندی دستگاه های متولی حوزه انرژی در مواقع بحران عنوان نمود و ضمن یادآوری موضوع ، به اهمیت و نقش رعایت اصول ، الزامات و ضوابط پدافند غیر عامل در دستگاه های ذیربط اشاره داشت .

سپس مدیران حاظر در جلسه به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه پدافند غیر عامل پرداختند . 

در ادامه معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور: با طرح سوالات و بیان پاره ای موارد در حوزه پدافند غیر عامل وانرژی به اهمیت و جایگاه این دو مقوله مهم و همچنین  رابطه تنکاتنگ آنها با یکدیگر پرداختند .

همچنین معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل در سخنانی گفت : از مهم ترین اهداف و رسالت های پدافند غیر عامل این است که ما دچار غفلت نگردیم .

وی گفت : با توجه به حوادث اخیر در حوزه انرژی کشورمخصوصاً در چند ماه گذشته باید هوشیار باشیم و لحظه ای غفلت ننمائیم زیرا غفلت در موضوع علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین بر سرمایه های کشور موجب خوشحالی دشمن و تضعیف روحیه از درون خواهد شد و بدنبال باعث ایجادبار روانی در جامعه خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه استان فارس یکی از استانهای مهم در حوزه انرزی می باشد . نگاه ویژه به این حوزه را خواستار شد و از مدیران مسئول در جلسه خواست که به مراکز مهم و پر خطر ازجمله پتروشیمی مرودشت توجه جدی داشته باشند و در همین راستا سناریوهای محتمل را بررسی نمایند

وی همچنین در جمع بندی نهایی جلسه  : استمرار این نشست ها ، بررسی نتایج این جلسات ، ایجاد سامانه مقابله و حفاظت ، اولویت بندی، سطح بندی ، تقویت آموزش ، اجرای مانورها ، رزمایش ها ، و توجه ویژه به امر کنترل ، نظارت و HSE را بدون توجه به خصوصی سازی خواستار شد .

در ادامه این جلسه و در راستای بررسی میدانی ایشان به اتفاق مدیرکل پدافند غیر عامل فارس از مراکز دیسپاچینگ برق استان فارس و همچنین انبار نفت شماره یک شیراز بازدید نمودند و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفتند ودر جلسات جداگانه با کارشناسان هردستگاه به بحث و بررسی  موارد پرداختند .  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر