۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۳۳۸۶
وزیر ارتباطات در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی خبر داد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 200 میلیارد تومان برای امنیت فضای مجازی اختصاص پیدا کرده، اظهار داشت: وزارت اطلاعات اشراف کاملی در حوزه فضای مجازی دارد و شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که به صورت جدی مورد توجه وزارت قرار گرفته است.
به گزارش پایداری ملی، محمود واعظی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع)  برگزار شد، اظهار داشت: امروز فضای مجازی گسترش پیدا کرده وآن موضوعی که سبب نگرانی شده مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و اقدامات انجام شده توسط این وزارت‌خانه افزود: هزاران شبکه مجازی در کشور وجود دارد و اگر تلگرام بسته شود، این شبکه‌ها جایگزین آن می‌شود و راه حل، بستنِ تلگرام نیست بلکه باید در داخل کشور شبکه اجتماعی بومی ایجاد شود و قابلیت‌های مناسبی داشته باشد.

واعظی بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و در این دولت تلاش شده که زیرساخت‌های آن شکل بگیرد و هفته اول فاز نخست آن اجرا می‌شود.

وی گفت: براساس اعتقاداتی که داریم روز قیامت باید پاسخگوی اعمال‌مان باشیم و همه تلاش خود را می‌کنیم تا به مقابله با آسیب‌های فضای مجازی بپردازیم، اگر به مسائل اعتقادی مردم توجهی نکنیم، در برابر خدا پاسخگو هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات دولت در راستای رفع مشکلات اقتصادی گفت: دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف توانسته به موفقیت برسد اما در حوزه معیشت و اشتغال مردم با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

واعظی با بیان اینکه ایجاد 500 هزار شغل در دستور کار دولت تدبیر و امید است، افزود: دولت تمرکز خود را به رونق اقتصادی اختصاص داده اما تاکنون مشکلات اقتصادی به‌صورت کامل رفع نشده و موضوع بیکاری مفاسد مختلفی را در جامعه به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 7 هزار واحد صنعتی تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل شناسایی شده و برای رفع مشکلات آن‌ها اقدامات مناسبی انجام شده است، اظهار داشت: صادرات غیر نفتی نسبت به 5 ماهه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته اما واردات هفت درصد کاهش داشته است، صادرات نفت در سال‌های تحریم زیر یک میلیون بشکه بود اما اکنون به 2 میلیون و 400 هزار بشکه رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم توجه به فعالیت‌های دینی و فرهنگی در کشور گفت: برنامه ویژه برای قم در نظر گرفته شده تا مراکزی که تولید محتوای دینی دارند بدون دغدغه بسترهای زیرساختی، فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی تصریح کرد: 110 میلیارد تومان در 3 سال اخیر برای صیانت از فضای مجازی هزینه شده و 14 دانشگاه و مرکز پژوهشی در حال فعالیت هستند اما دشمن در این جنگ الکترونیک به مقابله با فیلترینگ‌ها اقدام می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 200 میلیارد تومان برای امنیت فضای مجازی اختصاص پیدا کرده، اظهار داشت: وزارت اطلاعات اشراف کاملی در حوزه فضای مجازی دارد و شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که به صورت جدی مورد توجه وزارت قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر