۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۳۳۵۵
استاندار هرمزگان:
سومين جلسه شوراي پدافند غیرعامل استان هرمزگان رأس ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 95/05/30 برگزار گردید.

به گزارش پایداری ملی، سومين جلسه شوراي پدافند غیرعامل استان هرمزگان رأس ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 95/05/30 به رياست دكتر جادری استاندار هرمزگان و با حضور  سيد عبد المحمد سجادي مدیرکل پدافند غیرعامل استانداري ، روسای  کارگروه‌ها و کلیه اعضا شورا اعم از لشکری و کشوری برگزار گردید.

استان هرمزگان خط مقدم حملات سایبری در زیر ساخت های انرژی و حیاتی است

در ابتداي جلسه سجادي پس از عرض خیرمقدم و تبريك ولادت امام رضا (ع) هدف از تشكيل جلسه را بررسی مقررات تأمین منابع و اعتبارات پدافند غيرعامل ، لزوم اجرایی شدن آن و همچنین ارائه‌ی عملكرد کارگروه‌های تخصصي پدافند غیرعامل  عنوان نمود و  به تشریح مصوبات سیزدهمین جلسه کمیته دائمی پدافند غیر کشور پرداخته و تأمین اعتبار پدافند غیرعامل در جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی را از مهم‌ترین عوامل تحقق اهداف پدافند غیرعامل و مصون‌سازی کشور و استان در برابر تهدیدات احتمالی برشمرد. 

در ادامه جلسه رؤساي کارگروه‌های صنعت، معدن و تجارت ، ارتباطات و فناوري اطلاعات ، پشتيباني و خدمات شهري ، امداد و نجات  و امنيتي و انتظامي به ارائه عملكرد خود پرداختند.

سپس  استاندار هرمزگان ضمن تشکر از دستگاه‌های اجرایی در ادامه احداث ساختمان اداره کل پدافند غیرعامل را از ملزومات استان و امر تجهیز آزمایشگاه مرجع دامپزشکی را از ملزومات پدافند زیستی برشمردند و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را ملزم به پیگیری آن نمودند. 

 دكتر جادري استاندار هرمزگان با تأکید بر اهميت پدافند غيرعامل در بخش‌های مختلف، به بیان تهدیدات و آسیب‌های متعددی در حوزه‌های اجتماعي و فرهنگي،حوزه نظامي ،اقتصادي، سياسي و امنيتي پرداختند و به لزوم رعایت الزامات پدافند غیرعامل جهت مقابله و آمادگی با تهدیدات فوق اشاره نمود. 

وی همچنین با اشاره به هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های انرژی و حیاتی، از استان هرمزگان  به‌عنوان خط مقدم این جبهه  و نبرد یادکردند و بر مصون‌سازی و ایمن‌سازی استان در برابر این حملات تأکید فرمودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر