۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۳۵۴
کارگروه بهداشت ، درمان و بیولوژیک پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی در راستای بستر سازی برای مدیریت آسان در قرارگاه پدافند زیستی و جمع آوری اطلاعات کارگروههای کارگروههای قرارگاه پدافند زیستی تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایداری ملی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز در جلسه کارگروه بهداشت و بیولوژیک پدافند غیرعامل گفت: در صورت بروز حادثه ای موظف به اجرای دستورات و قوانین به بهترین نحوه هستیم و از اکنون بایستی آمادگی لازم را در بروز حوادث احتمالی داشته باشیم.

کارگروه بهداشت ، درمان و بیولوژیک پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی تشکیل جلسه داد

دکتر محمدحسین صومی در جلسه کارگروه بهداشت و بیولوژیک پدافند غیرعامل که با حضور مسئولین استانی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز برگزار شد, گفت: در کارگروههای قرارگاه پدافند زیستی, سه کارگروه 1- آشکار سازی و تشخیص 2- بهداشت و پیگیری 3- تریاژ,تخلیه و درمان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کارگروههای اعلام شده در زیر مجموعه قرارگاه پدافند زیستی استان و با فرماندهی استاندار محترم و جانشین ایشان در پدافند غیرعامل زیستی فرمانده سپاه می باشد.

وی در ادامه گفت: برای آماده بودن در اجرای پدافند غیر عامل, افراد مسئول در کارگروهها مشخص و برنامه ها تدوین گردد, تا در صورت بروز حادثه ای , موظف به اجرای دستورات و قوانین به بهترین نحو ممکن هستیم.

دکتر صومی در ادامه گفت: اجرای مانورها و سناریوها توسط قرارگاه پدافند غیرعامل و سپاه انجام میشود و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان کارگروه در این مانورها شرکت می کند و قبل از انجام مانورها بایستی کمبودها و نقایص رفع شود.

وی همچنین گفت: مجموعه دانشگاه و 3 زیرمجموعه کار گروه اعلام شده, بایستی هر چه زودتر تجهیزات موجود خود را اعلام و طبق هماهنگی با فرماندهی کارگروه کمبودها و نقایص خود را رفع کنند..

دکتر رجائی جانشین ریاست دانشگاه علوم پزشکی در حوادث غیر مترقبه نیز گفت: در سه کار گروهی که دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت آن را در قرارگاه پدافند زیستی به عهده دارد, هماهنگی با مسئولین دانشگاه و دیگر اعضای کارگروه انجام شده تا در صورت بروز حادثه ای تجهیزات و امکانات موجود مشخص باشد تا بتوان از آنها بصورت مناسب استفاده شود.

وی همچنین گفت: هدف از برگزاری جلسه کارگره بهداشت ، سلامت و بیولوژیک بستر سازی برای مدیریت آسان در قرارگاه پدافند زیستی و جمع آوری اطلاعات کارگروههای کارگروههای قرارگاه پدافند زیستی می باشد تا در صورت بروز حوادث , آمادگی کامل داشته و بتوان در سریعترین زمان, بهترین امکانات را جمع آوری و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر