۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۳۳۵۲
معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور :
معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار کرد :از مهم ترین اهداف پدافند غیر عامل این است که دچار غفلت نشویم .

به گزارش پایداری ملی، معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در نشست مشترک کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل ومدیریت بحران وزارت کشور و وزارت نفت در شیراز حضور یافتند . 

در این نشست که با حضورمهندس آزادی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس و سایر مدیران حوزه های مختلف انرژی در استان برگزار گردید، ابتدا مدیران دستگاه های متولی در حوزه ها مختلف انرژی گزارش حوزه های ذیربط را ارائه نمودند .

 در ادامه ، معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور با طرح سوالاتی در حوزه های مختلف انرژی درجریان  کم و کیف کار قرار گرفت . و ضمن بیان مطالب ارزشمند و کلیدی در حوزه های مختلف انرژی به این نکته اشاره نمودن که از مهم ترین اهداف پدافند غیر عامل این است که دچار غفلت نشویم .

وی گفت : با توجه به اینکه توانمندی کشور بالاست و از لحاظ امنیتی یکی از کشورهای با ثبات در منطقه می باشد ولی این امر نباید ما را دچار غفلت نمائید .زیرا به لحاظ جایگاه و نقش اساسی کشورمان در منطقه هر لحظه  از سوی دشمنان قسم خورده و آنهایی که نمی خواهند این وضع مطلوب را شاهد باشند تهدیدات درحوزه های مختلف در  کمین هست و به هرطریق ممکن در صدد ضربه زدن به کشور عزیزمان می باشند .

وی به این مطلب اشاره داشت : حوادث اخیر پیش آمده در حوزه های مختلف  انرژی از جمله پتروشیمی های کشور بنا به هر دلیلی که در فرصت اول تا مشخص شدن نتیجه بررسی های نهایی مبناء را بر پائین بودن سطح ایمنی فرض می نمائیم . 

 معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد که باید از این موارد الگو گرفته تا ضمن جلوگیری از بروز حوادث مشابه در کشور ، حساسیت ما را بالا برده و مخصوصاً در بحث رعایت اصول پدافند غیر عامل ، ایمنی ، حفاظت و صیانت از این منابع و ذخائر دقت کافی و لازم بطور جدی بعمل آید تا دیگر بار شاهد رخداد این حوادث در کشور نباشیم . زیرا این حوادث علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین بر کشور باعث ایجاد بار روانی ، دلسردی و تضعیف روحیه در کشور خواهد شد و از طرفی موجبات شادی دشمن را فراهم می نمائید.

وی در ادامه بیان داشت : حوزه نفت حوزه گسترده ای هست و این گستردگی را موجب آسیب پذیری بشتر در این حوزه خواند و به همین جهت تاّکید نمودن باید تمامی مسئولین در حوزه های مختلف انرژی امر نظارت و کنترل دقیق را سر لوحه کار خود قرار دهند . و تمامی افراد نسبت به رعایت HSE خود را مسئول بدانند .

 معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل  در پایان گفت : استان فارس یکی از استانهای مهم در حوزه انرزی می باشد . و توجه جدی به این حوزه را خواستار شد و از مدیران مسئول در جلسه خواست که به مراکز مهم و پر خطراستان ازجمله پتروشیمی مرودشت توجه جدی داشته باشند و در همین راستا سناریوهای محتمل را بررسی نمایند

وی همچنین در جمع بندی نهایی جلسه  : استمرار این نشست ها ، بررسی نتایج این جلسات ، ایجاد سامانه مقابله و حفاظت ، اولویت بندی، سطح بندی ، تقویت آموزش ، اجرای مانورها ، رزمایش ها ، و توجه ویژه به امر کنترل ، نظارت و HSE  را بدون توجه به خصوصی سازی خواستار شد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر